• 0

Checklist? Waar moet ik allemaal aan hebben gedacht?

Gast lollypop

Vreemde titel, maar verzin er dan ook maar eens eentje ;D

 

Ik ben op zoek naar een checklist om te zien of ik niks over het hoofd zie.

Waar moet ik allemaal rekening mee houden?

Zoals:

Inschrijven Kvk.

Inschrijven belastingdienst.

Ziektekosten verzekering regelen.

Enz enz.

 

Kunnen jullie mij helpen met wat ik allemaal moet regelen, zodat ik niks ga vergeten of over het hoofd ga zien?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb ergens op de KvK-site zo'n checklist zien staan.

Om te checken of je aan alles hebt gedacht ivm de start van je bedrijf.

 

Kon het overigens niet zo snel meer terug vinden.

Zoek daar anders even, en anders gewoon het stappenplan op die site.

Komt ook "alles" aan bod.

 

Succes!

 

Groet,

Maarten

 

Ik denk dat je deze checklist bedoelt. :)

Link naar reactie
  • 0
Gast lollypop

Oh schaam :-[ ik zie dat ik mijn vraag wel erg vaag had gesteld.

Maar gelukkig ben ik begrepen ;D

 

Dit lijstje had ik idd nog niet gevonden. Toch wel erg handig om te hebben als je jezelf wil checken of je overal bij stil hebt gestaan.

Dank je wel.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ergens op de KvK-site zo'n checklist zien staan.

Om te checken of je aan alles hebt gedacht ivm de start van je bedrijf.

 

Kon het overigens niet zo snel meer terug vinden.

Zoek daar anders even, en anders gewoon het stappenplan op die site.

Komt ook "alles" aan bod.

 

Succes!

 

Groet,

Maarten

 

Ik denk dat je deze checklist bedoelt. :)

 

Die had ik inderdaad in gedachten.

Succes!

 

Greetz,

Maarten

Link naar reactie
  • 0

Ik heb voor mezelf een startdatum vastgesteld en daaromheen een plak van aanpak gemaakt, misschien dat je er wat aan hebt:

 

Voor ## maand 2005

-. Ik maak een ondernemingsplan.

-. Ik maak een bedrijfslogo.

-. Ik stel het financieringsbehoefte vast en ga het regelen.

-. Ik vraag een domeinnaam aan.

-. Ik vraag verzekeringsoffertes aan en sluit een aansprakelijkheids- en rechtsbijstandverzekering af.

-. Ik maak een tijdelijke ´under construction´-pagina met de voorlopige tarievenlijst.

-. Ik maak een aantal e-mailadressen aan voor de digitale communicatie. (info, support, rma, enz)

-. Ik stel bepaalde procedures vast en regel overeenkomstsjablonen. (abonnement)

-. Ik laat de algemene voorwaarden controleren door een jurist van de kamer van koophandel.

-. Ik stel de tarievenlijst definitief vast.

-. Ik bereid administratiesysteem voor.

 

## maand 2005

-. Ik schrijf me in bij de Kamer van Koophandel in Utrecht als een eenmanszaak.

-. Ik vraag vervolgens een BTW-nummer aan bij de Belastingdienst.

-. Ik open een ondernemersrekening.

 

Na ## maand 2005

-. Ik stort m´n investeringsbedrag op m´n rekening.

-. Ik bestel visitekaartjes.

-. Ik zet op de website de uiteindelijke versie.

 

Na ## maand 2005

-. Ik begin met acquisitie aan de markt waaraan ik m´n diensten en producten wil leveren.

-. Ik sluit een overeenkomst met de leverancier om m´n diensten en producten daadwerkelijk te verkopen. (Wanneer er een deal is gesloten met mijn eerste klant)

 

Als iemand denkt dat ikzelf nog wat belangrijks ben vergeten, graag melden aub! ;D

Link naar reactie
  • 0

-. Ik maak een bedrijfslogo.

 

Mooi logo, zou ik registreren bij het Benelux Merkenbureau als woordmerk en/of beeldmerk. Dat geeft meer rechten dan alleen het gebruik als handelsnaam in het economische verkeer of inschrijving in het handelsregister.

Link naar reactie
  • 0

heheh..leuk om te zien, want zo dachten wij ook te starten. Maar alle voorwerk die jij wilt verrichten is irrelevant .. zorg eerst dat je een eerste klant hebt .. daar gaat heeeeeeeel veel tijd in zitten.

 

Eerst een (goed potentiele) klant en dan heb je zo een internetdomein etc.. das allemaal bijzaak bij business. Ga geen onnodige kosten maken zonder opdrachten.

 

Je wil je diensten sluiten en wensen van klanten vervullen .. begin daar dan ook meteen mee.

Link naar reactie
  • 0
Gast lollypop

Ik ben ook nog niet begonnen.

Ik ben bezig met het kosten plaatje jaarlijk en maandelijks.

Sommige dingen kosten dan wel niks, maar ze horen er wel bij.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    2 leden, 291 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.