• 0

Hoe begin je een discotheek?

Hallo Allemaal,

 

Laat ik me even voorstellen, ik ben Tico. Ik heb na een hoop interessante gesprekken en veel gepraat besloten om iets met mijn idee te doen. Voornamelijk met vrienden heb ik de laatste tijd gepraat over het openen van een horeca gelegenheid, in dit geval een Discotheek / Club (DE jongensdroom van de jeugd tegenwoordig, zo lijkt het). Ik heb een aantal goede ideeën op papier staan, en heb een interessant concept uitgewerkt. Een discotheek blijft natuurlijk een discotheek, maar ik heb er flink over nagedacht. In mijn woonplaats en rondom, is er een enorme behoefte aan een goede en betrouwbare uitgaansplaats. Een jaar of 15 geleden was er een enorme babyboom hier in de omgeving, en ik ben van mening dat als je er op de juiste manier op inspeelt, er zeker rendement uit te halen valt. Maar hoe pak je zo'n idee aan, waar vind je tegenwoordig de investeerders voor zo'n project, en hoe benader je die? En zijn er dingen waar je absoluut rekening mee moet houden? Ik hoor graag jullie mening.

 

Tico

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het zal wel een open deur zijn, maar allereerst zou ik beginnen met je ideeen op papier te zetten. Dan heb je gelijk voor jezelf een controlemiddel om te kijken of je alles wat je wil realiseren ook hebt benoemd.

 

Ook kan je dan precies je doelgroep benoemen en hoe je die doelgroep wil gaan bereiken. Al met al, een ondernemingsplan schrijven.

 

Elke investeerder zal zo'n plan willen zien voor hij eventueel geld in je wil investeren.

 

Alvast heel veel succes gewenst.

 

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0
Maar hoe pak je zo'n idee aan, waar vind je tegenwoordig de investeerders voor zo'n project, en hoe benader je die? En zijn er dingen waar je absoluut rekening mee moet houden? Ik hoor graag jullie mening.

Een investeerder wil een bepaalde mate van zekerheid. Belangrijk hierbij is het vertrouwen in de ondernemer of het managementteam. Eerste vraag; heb jij zelf ervaring in de horecabranche?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk zul je moeten zoeken naar (voormalige) horecaondernemers met veel durf en een groot kapitaal. Ik denk niet dat reguliere investeerders hierin geinteresseerd zijn, want het risico is erg groot en als het een succes zou worden dan verdienen ze er nog relatief weinig mee. Als je geen ervaring hebt in de horeca, dan wordt het zowieso al erg moeilijk lijkt me. Misschien zou je een partner kunnen zoeken met veel (succesvolle) ervaring in de horecabranche.

 

In Venlo is ook geen club en discotheek aanwezig en daar is het in het verleden niet gelukt om investeerders aan te trekken.

Link naar reactie
  • 0

Het allerbelangrijkste: Bestemmingsplan. Zit de gemeente te wachten op een discotheek? Disco branche is heel moeilijk. Veiligheid, geluidsoverlast etc. Ik heb zelf een discotheek gehad. 2 jaar moeten strijden voor een vergunning.

 

Dat zou echt stap 1 moeten zijn. stap 2 = financiering. Brouwerij? Bijna alle zalen in discotheek Hollywood Rotterdam zijn gesponserd. Bacardi, Heineken, Smirnoff. Creatief ondernemen heet dat.

 

Waarom huur je niet in een al bestaande discotheek een avond. Daarmee kan je leuke feesten organiseren. Dan kan je gelijk kijken of het echt iets is voor jezelf. Daarmee kan je ook krediet opbouwen bij eventuele investeerdes of gemeente (als je het goed doet). Begin niet te groot.

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0
Helemaal geen ervaring op dit gebied, qua ondernemen in de horeca branche dan.

Zoals ik zei moet een investeerder vertrouwen hebben in het managementteam. Dat je geen ondernemerservaring hebt in de horeca hoeft geen bezwaar te zijn als blijkt dat je dit met andere eigenschappen kunt rechttrekken.

 

Ik begrijp uit jouw reactie dat je wel horeca ervaring hebt, interpreteer ik dat goed. Want dat lijkt me wel een minimumvereiste aangezien dit voor een groot deel bepaalt of jouw concepten kunnen werken (uit praktijk iets gezien dat beter kan bijvoorbeeld).

 

Afhankelijk is natuurlijk over wat voor bedragen het gaat. Wellicht kun je in combinatie met de brouwer en eigen geld er al met familie leningen aan uit komen bijvoorbeeld.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.