• 0

Rechtstreeks bij fabrikant

Als je als bedrijf rechtstreeks bij fabrikant wil bestellen, is dat voordeliger als via een leverancier?

 

Want als je bij de fabrikant in het buitenland besteld zit je met de invoerrechten toch?

 

Maar een leverancier heeft natuurlijk ook weer een winstmarge op zijn produkten.

 

Als je teven naar leveranciers zoekt via google, krijg je gewoon bedrijven die ook aan particulieren verkoopt, welke zoekterm kan je dus als beste gebruiken?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

in deze posting stel je drie dingen aan de orde:

1. import

2. distributie

3. zoeken op internet

 

Je kunt op dit forum alleen zinvolle antwoorden verwachten als je concrete vragen stelt,

 

Dus, zorg dat je voor jezelf helder krijgt wat je wilt weten,

Werk de beslisboom/vragenboom af die je helpt om dat te weten te komen,

 

Dit forum kan 'e'en van de bronnen zijn om op die vragen een antwoord te geven.

Je moet dan wel tot een concrete vraag komen, waarbij specieke informatie vaak noodzakelijk is. je krijgt in het algemeen meer waardering als je blijkt geeft zelf al moeite hebt gedaan (voorwerk) een antwoord te vinden. Meer waardering heeft tot gewvolg dat de forumleden meer aandacht aan je vraag zullen besteden en dus sneller en met betere antwoorden kunnen komen.

 

Link naar reactie
  • 0

Aangezien de producten die ik wil aanbieden uit het buitenland komen zit ik met de invoerrechten e.d. Is het voor een bedrijf goedkoper om produkten rechtstreeks bij de fabrikant te bestellen, of is het beter om ze bij een importeur te kopen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je ziet over het hoofd dat deze spullen ook nog vervoerd moeten worden.

Bij kleine hoeveelheden is vervoer naar verhouding duur, net als keine bestellingen.

Al is dit natuurlijk wel afhankelijk van het soort product.

En dan heb je ook nog grote kans dat een fabrikant alleen levert via een landelijke distributeur.

Invoerechten zijn voor iedereen gelijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk zelf dat het ook beter is om bij een distributeur te bestellen, om zo wat minder zorgen te hebben. Distributeurs zijn er niet voor niks, onderdelen rechtstreeks bij de farikanten bestellen is een hele taak op zich.

 

Ik dacht zo mijn produkten goedkoper te kunnen aanbieden.

Link naar reactie
  • 0

Realiseer je wel dat je niet altijd zelf een keuze kan maken; in vele sectoren hebben producenten van voornamelijk merk artikelen namelijk een distributie-netwerk opgezet en laten zich exclusief vertegenwoordigen door een aangestelde importeur/distributeur of agent.

 

Laat daarom eens weten in welke sector je op zoek bent naar een leverancier.

Link naar reactie
  • 0

elk product heeft een naam en dus een merk dat weer gerelateerd is aan een fabrikant. wat ik zou doen, want je kunt wel blijven zoeken op google, is gewoon de onderdelen die jij wilt gaan verkopen eens bij naam gaat nemen en vervolgens gewoon die fabrikant gaat bellen of naar de site van die fabrikant. daarop staan hun distributeurs en anders kunnen ze jou dat met één telefoontje goed vertellen. vervolgens kom je ook gelijk te weten of je direct bij hun kunt bestellen want dat is bij lange na niet altijd zo vanzelfsprekend. als zij in nederland een importeur hebben dan zullen zij jou als nederlands bedrijf geen directe leveringen doen. wel kun je in het buitenland wellicht goedkoper inkopen maar dan zit je inderdaad met vervoerskosten en eventuele invoersrechten wat het misschien minder interessant maakt en daarnaast ook niet te vergeten dat je ook een kvk uitrksel moet kunnen overleggen dat je in dat land gevestigd bent, dus m.a.w. als je denkt in polen betere prijzen te krijgen en daar dus gaat inkopen bij disty in dat land dat zal je je waarschijnlijk in polen moeten inschrijven bij de kvk om van hun die producten te krijgen. ik denk dat bovenstaande het meest reële beeld schetst wat je kunt verwachten en het beste kunt doen. ik wens je in ieder geval succes met het verdere verloop en hou ons op de hoogte van je vorderingen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal zeggen inprincipe is rechtstreeks pas handig bij een grote aantal, omdat de vervoerkosten dan te verwaarlozen zijn.

 

En de voornaamste voordeel is dat je de BTW niet vooraf hoeft te "voorschieten" In principe is rechtstreeks van de fabrikant altijd het goedkoopste als het logistiek gezien goed wordt afgehandeld en zoals de meeste hier al vermelden je krijgt niet altijd de mogelijkheid daarvoor.

Link naar reactie
  • 0

Indien het product welke deze fabrikant produceert voor jouw aantrekkelijk is maar is bijvoorbeeld zijn/haar merknaam voor jouw van minder belang dan kun je ze ook eens benaderen en vragen of zij voor jouw OEM artikelen (onder jouw merknaam of brand-less) kunnen en willen produceren. Op deze manier kun je soms wel de producten inkopen terwijl ze zelf een eigen importeur hebben voor de producten onder hun eigen merknaam. Realiseer je wel dat OEM business ook vaak gepaard gaat met grotere aantallen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Indien het product welke deze fabrikant produceert voor jouw aantrekkelijk is maar is bijvoorbeeld zijn/haar merknaam voor jouw van minder belang dan kun je ze ook eens benaderen en vragen of zij voor jouw OEM artikelen (onder jouw merknaam of brand-less) kunnen en willen produceren. Op deze manier kun je soms wel de producten inkopen terwijl ze zelf een eigen importeur hebben voor de producten onder hun eigen merknaam. Realiseer je wel dat OEM business ook vaak gepaard gaat met grotere aantallen.

 

 

 

op deze manier moet je er inderdaad vanuit gaan dat het je flink wat geld gaat kosten. want of het worden hoge volumes waarnaar het pas interessant is of het worden kleine volumes maar dan is de branding of no-branding per item heel hoog en gaat het hele verhaal eigenlijk ook niet op gok ik zo. tenminste gaat dat zo bij de meeste. maar misschien dat jij het wel interessant vindt.

Link naar reactie
  • 0

........ ben het met je eens; ook hiervoor geldt weer dat je niet moet generaliseren. Zelf heb ik wel (goede) ervaring met OEM inkopen vanuit een andere hoek maar ben niet bekend met de auto tuning-branche.

 

Wel verbaas ik mij soms over mensen bij wie blijkbaar spontaan het idee opkomt een eigen onderneming op te gaan zetten en vervolgens denken even te gaan 'google-en' en dan verwachten dat er dan wel 'iets' uit de tover-hoed tevoorschijn komt.

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Zoek je goederen in een specifieke branche of van een bepaald merk? Misschien is er iemand op dit forum actief die kan helpen!?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.