• 0

Prijsverschil in de EU landen en websites

Beste, ik ben importeur van producten vanuit europese land .  Ik gebruik hetzelfde website van de producent maar de link is wel aangepast voor Belgie. Op sommige producten is er wel tot maar 5 euro prijs verschil per product! Hoe denkt u dat die prijs verschill geacepteerd zal worden als de mensen ook naar de oorsponkelijke website bekijken? Is dat te veel?

Bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je letterlijk vanaf dezelfde website verkoopt (zelfde internetadres) kan het verstandig zijn om de regelgeving voor geo-blocking door te nemen: https://www.consilium.europa.eu/nl/press/press-releases/2018/02/27/geo-blocking-council-adopts-regulation-to-remove-barriers-to-e-commerce/

 

Het is volgens mij in principe verboden om zomaar een andere prijs te hanteren voor verschillende lidstaten van de EU, met uitzondering van afwijkende BTW tarieven (maar pin me er niet op vast). 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor uw antwoord.

Prijs verschill komt van het maken van de prijzen en ook omdat qua concurrentie en qualiteit denken we dat voor de markt here de prijzen goed zullen zijn, maar toch bij opmerken van de consument zal het niet angenaam zijn waarschijnlijk.?

Dat gaat over articuls die verkocht worden tussen 10-50 euro per articul. Bv op de ene site is de prijs 10.30excl. , en bij mij is 15,35excl.  ?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Wat zegt de fabrikant of jouw leverancier hierover? Er kunnen ook onder meer marketing-, verkoop-, verpakkings- en transportkosten aan de orde zijn.

 

En zwaardere wetgeving en hogere belasting.

 

Als je zelf geen prijsbeleid voert en website houdt, ben je dan wel zelfstandig ondernemer of importeur? Wie incasseert de betalingen van de leveringen via deze website?

 

Weekendgroet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dat is inderdaad ook zo want transport, verpaking zwaardere  belastingen zijn wel voor mij,maar toch mss moet ik wat minder marge te maken om de consument niet te irriteren met de prijzen van de andere site .

Ik weet het niet of dat van grote belang is voor de consument , nieuwsgierigheid etc. Ik heb nooit die ervaring gehad. We zien wel.

Bedankt

aangepast door Ivanov
Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Ivanov zei:

Dat gaat over articuls die verkocht worden tussen 10-50 euro per articul. Bv op de ene site is de prijs 10.30excl. , en bij mij is 15,35excl.  ?

 

Tja, dat is natuurlijk een fiks prijsverschil (10 tot 30%). Hoe zit het met verzendkosten enzo? En zijn het precies dezelfde artikelen?

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.