• 0

KPN telefoongids

Ik ben net gebeld door KPN over vermelding in de volgende telefoongids.

 

Nu ben ik er niet van overtuigd dat deze vormen van 'reclame' enig effect hebben voor het type diensten dat ik lever.

 

Kan iemand vertellen of zijn / haar plaatsing effect heeft gehad t.a.v. klanten of leads? En of het voor mijn organisatie bruikbaar lijkt om met de gids in zee te gaan?

 

Info over bedrijf vindt je via mijn link.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Rikkert: heb je mee info over de kosten van zulke diensten?

Het gaat immers om weinig 'irritante' telefoontjes.

 

Kijk eens opde site van Flexius.

Voor een starter best prijzig, maar je bent wel goed bereikbaar.

Dat is dus een afweging die je zelf moet maken.

 

 

Maar nog eenmaal: Ik ben op zoek naar preventieve maatregelen waarmee je kaartje niet van de manager naar de verkoopafdeling gaat.

 

*Gewoon meedelen: 'ik wil u als contact persoon en geen verkoop informatie' ?

*Geen kaartje geven maar telefoonnummers uitwisselen met de betreffende manager?

*Alleen zijn kaartje vragen en geen kaartje achterlaten?

Ik moet zeggen dat het mij nog nooit overkomen is dat ik een kaartje afgeef en vervolgens door hun telefonische guerriliadesk lastig gevallen word.

Iets voorzichtiger zijn met jouw gegevens en visitekaartjes.

 

Ben je er trouwens zeker van dat dit komt door dat ene visitekaartje.

De kamer van koophandel verkoopt ook adressendatabases, maar ook op beurzen of door brancheclubs worden soms adressenbestanden verkocht.

 

Als ik telefonisch benadert word vraag ik altijd meteen enigzins onvriendelijk hoe zij aan mijn gegevens komen.

Dit doorbreekt meestal hun standaard verhaaltje.

Je kunt dan altijd nog een zwaai aan jouw verhaal geven zodanig dat ze in de gaten krijgen dat bellen geen zin heeft omdat je een groothandel bent in vogelkooideurscharnieroppervalktebehandelingsverbruiksmaterialen.

Link naar reactie
  • 0
Rikkert: heb je mee info over de kosten van zulke diensten?

 

Het gaat immers om weinig 'irritante' telefoontjes.

 

Kosten bedragen paar tientjes per maand plus kosten voor alle doorgeschakelde telefoontjes. Dat is een vast bedrag per telefoontje plus de kosten van het doorschakelen plus de tikken. In ieder geval veel goedkoper dan zelf een telefoniste aannemen.

 

Het lijkt me dat je het niet alleen zou moeten doen om wat 'irritante' telefoontjes te voorkomen.

 

TechNico heeft gelijk dat je gegevens ook zonder het uitwisselen van kaartjes toch wel in verschillende databases terecht komen.

 

Het zal moeilijk zijn om te voorkomen dat je kaartje zo nu en dan in 'verkeerde handen' valt. Ik meen dat dat er helaas bij hoort. Zo zal je kaartje ook wel eens via-via bij een nieuwe klant terecht komen. En die mogelijkheid wil je toch niet laten lopen door geen kaartjes meer te geven.

 

offtopic:

Wat mij opvalt is dat velen niet graag een verkoop telefoontje krijgen.

Maar daar staat tegenover dat er al vele draadjes zijn geweest over hoe je als HL-er zou moeten cold callen. Beetje tegenstrijdig. We willen wel zelf bedrijven bellen met een 'verkooppraatje' maar niemand mag ons bellen.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik van vele ondernemers niet begrijp is dat zij het collega's kwalijk schijnen te nemen wanneer zij binnen hun bedrijf hun contacten als "lead" signaleren. Is het nou juist niet de bedoeling dat je via je netwerk (dus visitiekaartjes) je klantenbestand uitbreidt? En of je dat nu zelf doet of laat doen door een collega van de afdeling verkoop vind ik niet zo belangrijk. Waarom een ander verwijten dat ze jou een product of dienst willen verkopen?? Zo lang dat iemand mij fatsoenlijk benadert heb ik totaal geen probleem met aquisitieve belletjes, brieven, folders of wat dan ook.

 

Daarbij komt dan ook nog dat in een aantal gevallen het argument "ik bepaal zelf wel wanneer ik iets nodig heb" geen hout snijdt. Vaak kom je pas door reclame of verkooppraatjes erachter dat een bepaald product of dienst bestaat en ook voor jouw het werk/leven kan veraangenamen.

 

Dus heb je iets waarvan je denkt dat je mij er een plezier mee doet, bel gerust. 010-2840437

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Bel de manager op met wie je het gesprek hebt gehad en zeg hem dat dit niet de bedoeling was.

 

Ik geloof best dat het irritant is om gebeld te worden voor verkoop .Maar zoals velen (in ieder geval ik) hier ook zeggen : Je moet wel wat te bieden hebben aan degene die je opbelt. Zo niet : dan is dit gewoon telefonie-spam.

En ik geloof niet dat als je interessante dingen te verkopen hebt, dit irritant is.

 

Jammere is, dat velen (ook van ons hier) het interessante van hun aanbod gruwelijk overschatten.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als ik visitekaartjes uitwissel, ga ik ervan uit dat ik contact onderhoud met de betreffende persoon. Ik bel wel eens of iets voor hen interessant is. Maar andersom gebeurt dat ook. Daar moet je niet moeilijk over doen. It's all in the game. Maar het leuke aan deze communicatie is dat het je netwerk onderhoudt.

 

Met een callcenter heb je niks. En wordt het dus eigenlijk al gelijk irritant. Ook al omdat die mensen zullen proberen je wat aan te smeren en je te overtuigen. Dat heeft niets meer met netwerken te maken. Ik heb het zelf nog niet bij de hand gehad, maar als het zou gebeuren zou ik mijn contact opbellen. Ik zou gewoon zeggen dat ik graag met hem contact heb en niet met mensen die ik niet ken. Als hij denkt dat er iets interessant is voor mij, moet hijzelf bellen. Dat ik uiteindelijk een afspraak of contract afsluit met de verkoopafdeling oké. Maar eerder hoef ik ze niet te zien.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.