• 0

Hoe bereik je adverteerders ?

Beste leden,

Ik ben op dit moment al een lange tijd bezig met een nieuw bedrijf.

Één van de belangrijkste inkomsten voor een project van dit bedrijf zal advertentie inkomsten moeten zijn.

 

Maar hoe bereik in mijn adverteerders het best ?

 

Moet ik opbellen en een afspraak maken met de marketing manager om mijn plannen aan hem voor te leggen ?

Moet ik een brief schrijven met uitleg van mijn plannen en daarop hopen dat daar wat uit rolt ?

 

Of moet ik dit op een anderen manier aanpakken ?

 

 

Vinden bedrijven dit niet vervelend als je contact met ze probeert te zoeken via deze wegen en zien ze dit niet als een soort spam ?

 

 

Moet ik het bij kleine bedrijven anders aanpakken dan bij de grote ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat ligt eraan.

 

Is er een selecte doelgroep (bijvoorbeeld: "alleen verzekeraars") of mag iedereen adverteren? Heb je een lijst bedrijven die je wil benaderen of gaat het om alle bedrijven in Nederland?

 

Verder moet je een groot bedrijf uiteraard anders benaderen dan een klein bedrijf. Je kunt wel bij allebei bellen, maar je moet je wel bedenken dat grote bedrijven hier weer aparte mensen voor hebben, en dat je bij een klein bedrijf meteen met de juiste persoon aan het praten bent.

 

Verder moet je goed kunnen vertellen, en eerlijk uiteraard, wat je te bieden hebt voor ze.

 

In principe kunnen bedrijven zich aan je irriteren als je belt, maar daar moet je je maar niet druk om maken. Er zijn ook genoeg bedrijven die telefonisch wel iets willen afspreken.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

De doelgroep is over het algemeen vrij algemeen :P vele leeftijden, mensen die intresse hebben in Nieuws & Media.

Dus adverteerders groep is ook heel ruim.

Zien grote bedrijven je niet al snel als snotneusje die net gestart is daarom al geen intresse hebben ?

 

Als je serieus iets te bieden hebt, nee. Ik weet niet om wat voor advertenties het gaat, maar als het bijvoorbeeld om webadvertenties gaat en jij kunt aantonen X aantal bezoekers per dag/week/maand te hebben, dan zal het bedrijven een worst wezen of je net bent gestart of niet.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

een gespecialiseerd blad of specialiseren op een thema is natuurlijk wat handiger dan een heel algemeen verhaal van de slager op de hoek tot ABN AMRO; je concurreert dan al snel met massa media & co. die een erg goedkoop tarief per kontakt aanbieden kunnen.

 

waarom niet thema's bedenken en daarvoor dan passende adverteerders gaan zoeken? dat klinkt een stuk prettiger.

 

je kunt dit ook makkelijker met events verbinden.

 

in jouw geval (nieuws en media) b.v. nieuws over internettrends of nieuws over reclameburos - met b.v. 20 pagina's + pr. denk na over interessante packages met b.v. bij 5 advertenties 3 gratis pr berichten of extra korting.

 

op het moment dat je je doelgroep duidelijk in blik hebt, zul je ook makkelijker een verkoopgesprek kunnen voeren.

 

thema spam:

mensen ervaren informatie als spam, indien het niet voor hun relevant is. jou message wordt dus niet als spam gezien indien je je doelgroep wat interessants kunt vertellen / aanbieden.

 

verplaats je in je klant en verzin iets waar je zelf enthousiast van wordt.

 

vergeet niet: advertenties moeten voor je doelgroep interessant zijn; dus wat opleveren.

 

ga ook narekenen of de advertentietarieven, oftewel, de kosten per kontakt kloppen.

 

vergeet ook niet voor je eigen produkt te adverteren.

Link naar reactie
  • 0

adverteerders bereik je zoals alle toekomstige klanten er zijn veel mogelijkheden van mailen tot welke advertentie dan ook

ik beperk mij tot de directe aanpak in deze mail

 

of het een groot bedrijf of een klein bedrijf is haalt echt niet uit, de aanpak is hetzelfde. je moet zoals reeds gezegt iets te bieden hebben en het "verhaal" houden tegen de juiste persoon.

 

in de serie ongevraagde adviezen inzake acquisitie

 

1. noem nooit je firma naam als je belt tegen de persoon die als eerste de telefoon opneemt (wel als ze er naar vragen natuurlijk)

2. vraag naar de hoofd verantwoordelijke inzake (je product Z)

3. vraag als je de juiste contact persoon te pakken hebt of je gelegen belt ?

4. communiceer direct je doel als je de juiste persoon te pakken hebt en draai er niet omheen ( bv hallo met X van Y ik bel omdat ik graag zaken met u wil doen inzake Z)

 

dit levert je hele leuke en concreete gesprekken op,

of bezwaren van je contactpersoon en zorgt ervoor dat je veel minder werk hoeft te verzetten voordat je weet waar je aan toe bent .

 

binnen acquisitie wil je horen van je cp op welke gronden hij/zij zaken met je wilt doen en zijn of haar eventuele bezwaren en bezwaren kunnen we verkopen

 

ik hoor graag of de werkwijze bevalt

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.