Jump to content

SalesProfs

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Kor
  • Last name
    de Boer
  • Company or organization name
    SalesProfs BV
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    PWnet zibb adformati

Company info

  • Location
    Bilthoven
  • Branch
    29
  1. ja die weet ik wel, echter geheel no cure no pay zeker als er nog van de grond af acquisitie moet worden gepleegd is een ander verhaal. is ook sterk afhankelijk van de marge die je als extern bedrijf kan ontvangen en wie de beoogde klanten kring is.
  2. Dit soort vragen komen veel terug en veel ondernemers zitten hiermee, veel verstand van hun product maar hoe breng je het aan de man. Dit is de reden waarom verkoop een vak is. ik zei het eerder ik zeg het nog een keer. als je wil verkopen is product kennis ondergeschikt aan de kennis van het vak verkoop. laat verkopen over aan de professionals of word er zelf een. Hoe ? er zijn meerdere bedrijven die je hier bij kunnen helpen. heb je het budget niet dan zul je het echt zelf moeten doen en duurt het allemaal wellicht wat langer.
  3. het kan zeer eenvoudig wij doen dit net als een paar andere bedrijven geregeld pak een basissalaris en spreek een beoogde periode af vermenigvuldig het salaris met een factor en spreek een target af eventueele commissie kun in of buiten de overeenkomst laten als je het buiten de overeenkomst laat heb je de extra motivatie voor de verkoper wellicht is het een optie om de verkoper na de detachering periode zelf over te nemen, als het goed is heb je dan de kwaliteit kunnen testen en kun je dus met een gerust hart verder met minder kosten dan de detachering binnen detachering worden onze verkopers door ons begeleid en maken ze gebruik van ons netwerk en onze relaties organisaties die verkopers detacheren hebben ook niets aan niet gemotiveerde werknemers , onze ervaring leert ons dat juist de gedetacheerde verkopers die stap extra willen zetten omdat ze na de periode overgenomen kunnen worden. en als de verkoper niet bevalt ............ dan kun je er makkelijk van af ......no cure no pay !
  4. allereerst moet ik zeggen dat dit een hele leuke en nuttige discussie/informatie sessie is. Als ondernemer en verkoper maak ik dagelijks beide kanten mee. ik merk vooral dat ondernemers geen ""verhaal" willen maar duidelijke taal. Als wij iemand benaderen (voor ons zelf of onze klanten) zeggen we meteen dat we graag zaken willen doen met hun bedrijf. dit is meteen duidelijk en voorkomt verdere argwaan. als de beslisser dit niet wenst moet je als verkoper ook een nee kunnen aanvaarden. de praktijk leert echter dat ondernemers dit wel fijn vinden. en willen weten wat je dan te bieden hebt. op dat moment vraag je aan de beoogde klant wat ze belangrijk vinden aan je product enhoor je vanzelf de eisen. sales is heel belangrijk maar je moet het product wel kunnen verkopen. dit betekent dat verkopers dienen te handelen binnen de kaders van het bedrijf waar ze voor werken en wanneer de beoogde klant wil afwijken van de kaders zij eerst te rade moeten gaan bij hun marketing of andere afdelingen die hier mee te maken hebben. met andere woorden. marketing dient te bekijken of de eisen kunnen en onder welke omstandigheden en de verkoper mag geen toezeggingen doen als hij/zij niet weet of hij de organisatie of erger nog de klant hiermee dupeert. als dingen niet kunnen heeft de verkoper op dat moment pech en dient hij klanten te zoeken die wel akkoord gaan met de kaders zoals gesteld aan het product.
  5. Defineer je doelgroep die van ons is bijvoorbeeld verkopers in de binnen en buiten dienst vooral de buiten dienst zit veel in de auto en vormt een zeer grote groep voorjouw product ik kan mij voorstellen dat net zoals onze organisatie meer bedrijven zijn die je product als die goed aansluit en professioneel is willen helpen marketen. waarom? wij willen bijvoorbeeld voor verkopers een breed scala aan producten bieden zo hebben wij reeds herenkleding, telefoonabonnementen, korting op vakbladen etc. dit help ons contact te houden met onze doelgroep op een breder niveau en de doelgroep heeft direct voordeel.
  6. adverteerders bereik je zoals alle toekomstige klanten er zijn veel mogelijkheden van mailen tot welke advertentie dan ook ik beperk mij tot de directe aanpak in deze mail of het een groot bedrijf of een klein bedrijf is haalt echt niet uit, de aanpak is hetzelfde. je moet zoals reeds gezegt iets te bieden hebben en het "verhaal" houden tegen de juiste persoon. in de serie ongevraagde adviezen inzake acquisitie 1. noem nooit je firma naam als je belt tegen de persoon die als eerste de telefoon opneemt (wel als ze er naar vragen natuurlijk) 2. vraag naar de hoofd verantwoordelijke inzake (je product Z) 3. vraag als je de juiste contact persoon te pakken hebt of je gelegen belt ? 4. communiceer direct je doel als je de juiste persoon te pakken hebt en draai er niet omheen ( bv hallo met X van Y ik bel omdat ik graag zaken met u wil doen inzake Z) dit levert je hele leuke en concreete gesprekken op, of bezwaren van je contactpersoon en zorgt ervoor dat je veel minder werk hoeft te verzetten voordat je weet waar je aan toe bent . binnen acquisitie wil je horen van je cp op welke gronden hij/zij zaken met je wilt doen en zijn of haar eventuele bezwaren en bezwaren kunnen we verkopen ik hoor graag of de werkwijze bevalt
  7. nee hoor vind ik niet erg , mocht je uitleg nodig hebben dan hoor ik het graag. (ik vond het wel een goede tip deze denkwijze)
  8. verkopen blijft hetzelfde wat je ook verkoopt, dus denk niet dat jou product anders is dan welk product dan ook, het gaat om het bepalen van de doelgroep en dan hebben we het puur over BENADERING! daarna komt kwalificatie van je suspects in prospects en uit je prospects haal je klanten. de juiste inventarisatie bespaart je enorm veel tijd (zeker als je er door omstandigheden niet veel tijd in kan stopppen is dit belangrijk) . succesvolle organisaties gaan echter voor the full blow !! dus realiseer je dat je tijd moet maken en andere dingen moet los latten als je je product tot een succes wil maken.
  9. outsource je lead generatie ........... bij ons
  10. wat dacht van shopatus.nl als je hem gebruikt kun je 100.000 euro storten op mijn rekening (helpen we elkaar toch nog :P serieus gasten ....ja gebrek aan fantasie, echter als we dit niet meer vrijwillig kunnen doen ... wat dan ? dit was SalesProfs over en uit
  11. ja leuk 30 euro ....... en dan? ik zeg niet zeuren. wil je het dan betaal je, zo niet dan doe je het toch lekker niet. we kunnen wel schoppen tegen een gigant als de kpn, dit is echter vrij zinloos. je hebt vrijwillig gekozen voor de kpn dus rust in je keuze of ga naar een ander
  12. Ja er zijn meerdere bedrijven hierin gespecialiseerd echter let goed op dat je minimale voorwaarden stelt aan het maken van een afspraak die voor jou belangrijk zijn!! pas in ieder geval de Gouden 4 toe dan heb je in inder geval de minimale voorwaarden om tot een koop te kunnen komen er zijn ook bureau's die pas gaan rekenen als de order binnen is wil je hulp? say please
  13. en hoe weten we of deze referenties echt zijn wil je naam en toenaam gaan noemen ? mag dat wel ? net als bij bijvoorbeeld een blacklist? dat zou ik wel eens willen in mijn branche een algemene blacklist zodat je weet welke mensen je niet moet uitnodigen Please advice
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept