Ik heb twee vragen, waarbij ik graag hoor wat jullie daarvan denken:
1. Is er een besluit van de AVA nodig voor een gift vanuit de BV aan een ANBI?
Een BV met meerdere aandeelhouders wenst een aftrekbare gift te schenken aan een ANBI (op grond van art 16 Wet VPB). Wie zou hierover een besluit moeten nemen?
De directie, of
De AVA, want het betreft het bestemmen van winst.
2. In de jaarrekening van een BV zie ik dat de 'aftrekbare giften' zijn opgenomen onder de 'Algemene kosten'.
Is dit juist? Hiermee wordt het operationeel resultaat lager, terwijl ik zou denken dat een dergelijke gift losstaat van de bedrijfsvoering.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Matt_
Matt_
Ik heb twee vragen, waarbij ik graag hoor wat jullie daarvan denken:
1. Is er een besluit van de AVA nodig voor een gift vanuit de BV aan een ANBI?
Een BV met meerdere aandeelhouders wenst een aftrekbare gift te schenken aan een ANBI (op grond van art 16 Wet VPB). Wie zou hierover een besluit moeten nemen?
2. In de jaarrekening van een BV zie ik dat de 'aftrekbare giften' zijn opgenomen onder de 'Algemene kosten'.
Is dit juist? Hiermee wordt het operationeel resultaat lager, terwijl ik zou denken dat een dergelijke gift losstaat van de bedrijfsvoering.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62802-giften-uit-de-bv-aan-een-anbi/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag