• 0

Uitbreiding menukaart

Beste leden,

 

Sinds 2 maanden heb ik een horecazaak overgenomen  (ijssalon, wafels, poffertjes etc.) overgenomen. In het oude huurovereenkomst staat aangegeven dat ik alleen de bovengenoemde zaken mag verkopen. 

 

Echter heb ik in het kennismakingsgesprek met de huurbaas, makelaar en de oude eigenaar aangegeven dat ik alleen de zaak wil overkopen als ik de zaak mag uitbreiden (Italiaanse bollen, pizzastukken en panini's). Het is niet voor niets geweest dat er in 4 jaar tijd 3 eigenaren zijn geweest. 

 

De huurbaas vond dit geen probleem. Makelaar gaf ook aan dat dit mag omdat er een algehele horeca vergunning op zit. 

 

Ik ben sinds afgelopen zaterdag open en afgelopen zondag ben ik gebeld door de huurbaas. Daarin heeft ze mij te kennen gegeven dat ik geen broodjes mag verkopen. Ik was hier ontzettend verbaasd over. Wel heel erg toevallig nadat de buren zijn beklag hadden gedaan dat ik broodjes ging verkopen. 

 

Voor jullie beeld: Heb dit niet aan laten passen in het contract (niet scherp in geweest - dom natuurlijk). 

 

Mijn vraag is: Mogen ze mij hierop attenderen en eventueel de zaak laten sluiten als ik er geen gehoor aan geef? Met andere woorden mag dit volgens het wet wel? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien is dit een nuttig vergelijkbaar topic:

 

De situatie was niet helemaal hetzelfde, want daar strooide het bestemmingsplan roet in het eten, maar er zijn ook overeenkomsten: bij de onderhandeling vooraf aangegeven dat ze van plan waren bepaalde activiteiten te ontplooien en achteraf formeel juridisch horen dat het niet mocht.

 

Wat zijn trouwens de consequenties als je gewoon die broodjes blijft verkopen?

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.