Commissariaat van de media heeft bepaald dat Bol.com moet stoppen met het verstrekken van kortingen aan studenten voor boeken die niet zijn voorgeschreven als studieboek.
Volgens de toezichthouder biedt Bol.com iedereen die zich aandient als student de wettelijk toegestane 5 procent korting aan. De prijsreducties bij Bol.com gelden bovendien ook voor andere dan de voorgeschreven studieboeken. 'Het is ons duidelijk dat Bol.com geen inspanning levert om te zorgen dat de kortingen alleen gebruikt worden waarvoor ze zijn bedoeld', aldus de toezichthouder.
De huidige handelwijze van Bol.com is volgens het commissariaat in strijd met de wet op de vaste boekenprijs en leidt tot oneerlijke concurrentie.
Ik ga eens opzoeken wat die vaste boekenprijs nu eigenlijk voor voordelen biedt, want eerlijk gezegd begrijp ik niet zo hoe dat juist oneerlijke concurrentie kan voorkomen...
Wat ik ook niet begrijp is waarom Bol.com niet meer dan 5% korting mag geven op andere boeken aan studenten, gaat het om die omschrijving (studenten) of ligt het ergens anders?
Kan iemand mij hierover meer vertellen?
===
update: Bol.com geeft aan ermee door te willen gaan en aan alle voorwaarden te voldoen (natuurlijk de enige slimme reactie om de publiciteit zo lang mogelijk aan te houden :P)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
WelleKe
http://www.zibb.nl/nieuws/bedrijfsleven/nieuwsbericht.asp?artnr=1007544
Ik ga eens opzoeken wat die vaste boekenprijs nu eigenlijk voor voordelen biedt, want eerlijk gezegd begrijp ik niet zo hoe dat juist oneerlijke concurrentie kan voorkomen...
Wat ik ook niet begrijp is waarom Bol.com niet meer dan 5% korting mag geven op andere boeken aan studenten, gaat het om die omschrijving (studenten) of ligt het ergens anders?
Kan iemand mij hierover meer vertellen?
===
update: Bol.com geeft aan ermee door te willen gaan en aan alle voorwaarden te voldoen (natuurlijk de enige slimme reactie om de publiciteit zo lang mogelijk aan te houden :P)
Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!