Hoi , ik zit al een tijdje met een nogal domme (basis) vraag, maar ik ga hem toch hier stellen :
Wanneer ben je als werkgever een eigen risico drager ? wij hebben personeel (3 mensen 40 uur basis) en 5 mensen op oproep basis.
wij betalen bij aangifte loonbelasting de volgende premies
* ww premie
* wao / iva / wga
* whk
uiteraard komen er nog andere zaken bij, maar dit zie ik staan op het aangifte blad die ik van de boekhouder terug ontvang (die nu met vakantie is)
Moet je dat zelf bewust aangeven dat je wel of geen eigen risico drager bent? of betaal je met bovenstaande premie al de `kosten` daarvoor en ben je geen eigen risico drager?
ik ben op de hoogte van de overige regels (iemand die in dienst is en ziekte trajecten) maar dit gaat met name om personeel wiens contracten eventueel aflopen en niet verlengd worden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Anoukhn
Anoukhn
Hoi , ik zit al een tijdje met een nogal domme (basis) vraag, maar ik ga hem toch hier stellen :
Wanneer ben je als werkgever een eigen risico drager ? wij hebben personeel (3 mensen 40 uur basis) en 5 mensen op oproep basis.
wij betalen bij aangifte loonbelasting de volgende premies
* ww premie
* wao / iva / wga
* whk
uiteraard komen er nog andere zaken bij, maar dit zie ik staan op het aangifte blad die ik van de boekhouder terug ontvang (die nu met vakantie is)
Moet je dat zelf bewust aangeven dat je wel of geen eigen risico drager bent? of betaal je met bovenstaande premie al de `kosten` daarvoor en ben je geen eigen risico drager?
ik ben op de hoogte van de overige regels (iemand die in dienst is en ziekte trajecten) maar dit gaat met name om personeel wiens contracten eventueel aflopen en niet verlengd worden.
Groetjes Anouk
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63389-wanneer-ben-je-als-werkgever-eigen-risicodrager/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag