Ik help een vriend met zijn administratie. Hij doet nu veel opdrachten in Duitsland voor 1 opdrachtgever. Stuurt hen netjes een week-factuur zonder btw (ICP).
Stel, hij neemt de opdrachtgever mee uit eten. Dan zou 80% daarvan als kosten kunnen worden opgevoerd. Hoe gaan we nu om met de Duitse btw? Moet die per bon worden teruggevraagd, en moeten wij dit opgeven bij "4b Leveringen/diensten uit landen binnen de EU", waar je eigenlijk zonder btw geleverd word en zelf btw erbij berekent wat hier niet helemaal het geval is.
Kortom: wie schijnt zijn licht op hoe dit geadministreerd dient te worden?
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.
Join the conversation
You can post now and register later.
If you have an account, sign in now to post with your account.
Ik help een vriend met zijn administratie. Hij doet nu veel opdrachten in Duitsland voor 1 opdrachtgever. Stuurt hen netjes een week-factuur zonder btw (ICP).
Stel, hij neemt de opdrachtgever mee uit eten. Dan zou 80% daarvan als kosten kunnen worden opgevoerd. Hoe gaan we nu om met de Duitse btw? Moet die per bon worden teruggevraagd, en moeten wij dit opgeven bij "4b Leveringen/diensten uit landen binnen de EU", waar je eigenlijk zonder btw geleverd word en zelf btw erbij berekent wat hier niet helemaal het geval is.
Kortom: wie schijnt zijn licht op hoe dit geadministreerd dient te worden?
Link to post
Share on other sites