Ik heb een tweetal vragen over aangifte omzetbelasting. Een antwoord waardeer ik enorm.
1) Voor mijn e-commerce onderneming heb ik producten weg gegeven in ruil voor reviews. Dat wil zeggen dat mensen mijn product kopen (op bol.com), een review achterlaten en ik dan vervolgens het aankoopbedrag op hun rekening stort.
Moet ik hierover toch het BTW overdragen aan de belastingdienst? Of hoeft dit niet aangezien ik hier geen winst over maak?
Ik neem aan dat ik het aankoopbedrag in ieder geval als bedrijfskosten kan opboeken?
2) Klopt het dat wanneer een Nederlandse expediteur vracht voor mij verzendt vanuit China naar Nederland (door-to-door, DDU), er door de expediteur geen BTW aan mij doorbelast voor het vervoer, opslag en dergelijke? Ik heb het dan niet over de BTW dat over de waarde van de goederen wordt gerekend.
3) In q3 2019 heb ik opgaaf ICP gedaan per kwartaal. In q4 2019 heb ik niet intracommunautair geleverd, dien ik dan alsnog een ICP opgaaf te doen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
floor.ida
floor.ida
Hallo mensen,
Ik heb een tweetal vragen over aangifte omzetbelasting. Een antwoord waardeer ik enorm.
aangepast door floor.ida1) Voor mijn e-commerce onderneming heb ik producten weg gegeven in ruil voor reviews. Dat wil zeggen dat mensen mijn product kopen (op bol.com), een review achterlaten en ik dan vervolgens het aankoopbedrag op hun rekening stort.
Moet ik hierover toch het BTW overdragen aan de belastingdienst? Of hoeft dit niet aangezien ik hier geen winst over maak?
Ik neem aan dat ik het aankoopbedrag in ieder geval als bedrijfskosten kan opboeken?
2) Klopt het dat wanneer een Nederlandse expediteur vracht voor mij verzendt vanuit China naar Nederland (door-to-door, DDU), er door de expediteur geen BTW aan mij doorbelast voor het vervoer, opslag en dergelijke? Ik heb het dan niet over de BTW dat over de waarde van de goederen wordt gerekend.
3) In q3 2019 heb ik opgaaf ICP gedaan per kwartaal. In q4 2019 heb ik niet intracommunautair geleverd, dien ik dan alsnog een ICP opgaaf te doen?
Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63751-omzetbelasting-en-inkomstenbelasting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag