• 0

Vennoot van V.O.F. zonder persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering

Beste forumgenoten,

 

Stel een vennoot heeft geen persoonlijke aansprakelijkheids verzekering (raar, ik weet het), en deze persoon veroorzaakt ergens grote schade en is dus niet verzekerd. Kan er dan door de partij waar de schade bij is gemaakt gekeken worden of er schade op de V.O.F verhaald kan worden?

 

Bedankt voor het lezen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 2
1 uur terug, OuweJoop zei:

Kan er dan door de partij waar de schade bij is gemaakt gekeken worden of er schade op de V.O.F verhaald kan worden?

 

Nee.

 

Wat wel kan is dat de aansprakelijke vennoot die niet bij machte is de schade zelf te betalen, failliet wordt verklaard.

Dat betekent dan alsnog dat de VOF moet worden ontbonden of failliet gaat

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1
1 uur terug, shoptillyoudrop zei:

Is het niet van belang of de schade is veroorzaakt in de vrije tijd van de betrokken vennoot of tijden werkzaamheden voor/namens de VOF?

 

Niet als je de eerste zin leest: het gaat om een schade die niet verzekerd is omdat iemand geen persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering heeft.

Dat moet dus per definitie gaan om een schade buiten de werkzaamheden voor of namens de VOF.

 

Ik wilde het voor de verandering een keer simpel houden en er op voorhand van uitgaan dat vraagsteller bewust de juiste vraag stelt 

Maar vooruit: Heeft de schade toch wel te maken met werkzaamheden voor of namens de VOF, dan is wel wel of niet hebben van een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering niet relevant: want die keert dan toch niet uit. In dat geval is de  vraag: heeft de VOF wel een passende bedrijfs/beroepsaansprakelijkheidsverzekering

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
44 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

 

Niet als je de eerste zin leest: het gaat om een schade die niet verzekerd is omdat iemand geen persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering heeft.

Dat moet dus per definitie gaan om een schade buiten de werkzaamheden voor of namens de VOF.

 

Ik wilde het voor de verandering een keer simpel houden en er op voorhand van uitgaan dat vraagsteller bewust de juiste vraag stelt 

Maar vooruit: Heeft de schade toch wel te maken met werkzaamheden voor of namens de VOF, dan is wel wel of niet hebben van een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering niet relevant: want die keert dan toch niet uit. In dat geval is de  vraag: heeft de VOF wel een passende bedrijfs/beroepsaansprakelijkheidsverzekering

 

Norbert, Ik wil u weer bedanken voor uw antwoord. Een aantal maanden geleden gaf u mij ook al goede antwoorden op mijn vraag of mijn bedrijf een vergunning nodig had. U zei toen dat dat niet zo zou zijn in het geval mijn bedrijf geen pakketreizen, accommodatie of activiteiten die langer dan 24 uur duurden zou aanbieden.

 

Mijn bedrijf is een platform waar tour operators door Europa hun toeristische activiteiten kunnen presenteren. Het gaat hier om stadstours met gids, quad tours, bustours, boattripjes etc. Wij organiseren deze niet zelf, wij presenteren de organisatoren hiervan slechts. Ook werken wij alleen met organisatoren die een geldige aansprakelijkheidsverzekering kunnen tonen. 

 

Ik heb al tig verzekeraars aan de telefoon gehad die mij allemaal proberen wijs te maken dat ik een reisbureau ben. Maar ik heb de ANVR en de VVKR gebeld en die zeggen me dat wij dat geen reisbureau zijn. Ik ga dus geen verzekering voor een reisbureau voor mijn bedrijf afsluiten wanneer wij dat niet zijn.

 

Door uw antwoord van enkele maanden terug heb ik de indruk dat u hier het een en ander van weet. Ik weet niet of u mij hier antwoord op kan geven hoor, maar welke category zou mijn bedrijf in vallen qua verzekeringen? hoe aansprakelijk is mijn bedrijf als er iets misgaat tijdens een tour/activiteit in het buitenland? 

 

Ik dacht dat het makkelijker zou zijn om de juiste bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering hiervoor te vinden, maar tot nu toe valt dat tegen. Als ik er niet uitkom zal ik een adviseur inschakelen. 

 

Vriendelijke groet,

 

Joop

Link naar reactie
  • 1
22 minuten geleden, OuweJoop zei:

Door uw antwoord van enkele maanden terug heb ik de indruk dat u hier het een en ander van weet. Ik weet niet of u mij hier antwoord op kan geven hoor, maar welke category zou mijn bedrijf in vallen qua verzekeringen?

 

Hangt er vanaf: worden er via de site ook boekingen gedaan, overeenkomsten gesloten en betalingen etc? 

 

22 minuten geleden, OuweJoop zei:

hoe aansprakelijk is mijn bedrijf als er iets misgaat tijdens een tour/activiteit in het buitenland?

Dat hangt sterk af van het antwoord op de vorige vraag 

 

22 minuten geleden, OuweJoop zei:

Ik ga dus geen verzekering voor een reisbureau voor mijn bedrijf afsluiten wanneer wij dat niet zijn

Gaan er boekingen via je site, dan is verzekering als reisbureau uiteindelijk tóch  de meest veilige manier... en ik vermoed ook de enige.  Go with the flow...

Maar gelukkig zijn er dan ook wel weer verzekeraars die in de prijsstelling rekening houden met het lagere daadwerkelijke risico 

 

22 minuten geleden, OuweJoop zei:

Ik dacht dat het makkelijker zou zijn om de juiste bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering hiervoor te vinden, maar tot nu toe valt dat tegen. Als ik er niet uitkom zal ik een adviseur inschakelen. 

2 tips: ofwel wordt - ook al ben je geen reisbureau - lid van de VVKR en regel de verzekering via hun, of neem eens contact op met Goudse Verzekeringen: die wilden in het verleden nog wel eens rekening houden met het daadwerkelijke risico voor wat afwijkende reisbureaus's (of niet-reisbureau's). 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
15 minutes ago, Norbert Bakker said:

 

Hangt er vanaf: worden er via de site ook boekingen gedaan, overeenkomsten gesloten en betalingen etc? 

Ja, de klant betaalt op onze site via onze payment provider. Wij verzorgen ook via de mail een mobiel ticket voor de tour/activiteit. 

15 minutes ago, Norbert Bakker said:

 

Dat hangt sterk af van het antwoord op de vorige vraag 

 

15 minutes ago, Norbert Bakker said:

 

Gaan er boekingen via je site, dan is verzekering als reisbureau uiteindelijk tóch  de meest veilige manier... en ik vermoed ook de enige.  Go with the flow...

Maar gelukkig zijn er dan ook wel weer verzekeraars die in de prijsstelling rekening houden met het lagere daadwerkelijke risico 

Ok ok...

15 minutes ago, Norbert Bakker said:

 

2 tips: ofwel wordt - ook al ben je geen reisbureau - lid van de VVKR en regel de verzekering via hun, of neem eens contact op met Goudse Verzekeringen: die wilden in het verleden nog wel eens rekening houden met het daadwerkelijke risico voor wat afwijkende reisbureaus's (of niet-reisbureau's). 

Ga ik doen. Wederom vriendelijk bedankt voor deze inzichten, ik stel het zeer op prijs. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.