• 0

'Gat' in de markt voor statistiek bedrijven

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waar haalde Nedstat voorheen zijn inkomsten uit dan?

 

Uit de betaalde tellers. De reden om de gratis tellers te voorzien van reclame (=inkomen) is omdat de oude opzet niet rendabel zou zijn. Kan ik me ook wel voorstellen als de verhouding gratis/betaald buiten proporties scheeft loopt.

Link naar reactie
  • 0

Je bedoel dan een gratis variant neem ik aan, betaalde zijn er in meerdere varianten te krijgen.

 

Volgens mij is het lastig iets te verdienen aan gratis tellers zonder relcame te plaatsen op de website die je aan het tellen bent. Zo'n statistiekensysteem vreet resources (bandbreedte, opslag etc)... zonder redelijk inkomstenmodel is dat denk ik lastig vol te houden.

Link naar reactie
  • 0

Het is even van belang dat de gratis Nedstat variant, zoals jullie het noemen, niet meer van Nedstat is. De gratis variant is namelijk verkocht. Verder zijn er redelijk veel spelers op de markt van simpele gratis statistieken programma's dus zou ik niet echt willen spreken van een gat in de markt. Als je naar clickpath analyses gaat kijken en je kunt die gratis aanbieden wordt het wel interessant.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Lees net op tweakers dat nedstat overgenomen is en dat de nieuwe eigenaar de gratis tellers voorzien heeft van reclame. Volgens mij is er dus nu wel een gat in de markt voor andere sitestatistiek bedrijven die nieuwe leads willen hebben door gratis tellers zonder reclame op de markt te zetten.

echt geen gat in de markt wil ik het niet noemen hoor met alle respect.

logo_03.gif

http://www.mijnschoolproject.info - Een website voor studenten en scholieren waarop ze online hun schoolzaken kunnen regelen (onder ontwikkeling)

Link naar reactie
  • 0

Nedstat is overgenomen zoals ik in mijn post al zei.

 

De partij die het overgenomen heeft zet gelijk reclame op de sites die gebruik maken van hun gratis teller. Gebruikers van de gratis teller worden dus nu ineens geconfronteerd met (ongewenste) reclame op hun site.

 

Om die reclame weer weg te krijgen en toch statistieken van het bezoek aan hun site te krijgen moeten ze dus op zoek naar een andere (gratis) statistiek provider.

 

Gratis aanbieden van een basisversie van je product kan leiden tot verkoop van de betaalde standaard of prof. versie van datzelfde product. Ben geen marketeer maar snap dat het gratis hapje kauwgum dat ik krijg mij kan motiveren het smaakje bij een volgende bezoek aan de supermarkt in grote hapjes aan te schaffen.

 

Kortom er is op dit moment een flinke groep mensen die graag nieuwe gratis kauwgum smaakjes wil proberen. Heb je kauwgum in de aanbieding zet dan je gratis proef kauwgumpjes in de aanbieding.

 

Nogmaals: ben geen marketeer dus als als de echte markteers me af willen schieten, graag ;D

Link naar reactie
  • 0
Gratis aanbieden van een basisversie van je product kan leiden tot verkoop van de betaalde standaard of prof. versie van datzelfde product. Ben geen marketeer maar snap dat het gratis hapje kauwgum dat ik krijg mij kan motiveren het smaakje bij een volgende bezoek aan de supermarkt in grote hapjes aan te schaffen.

 

Kortom er is op dit moment een flinke groep mensen die graag nieuwe gratis kauwgum smaakjes wil proberen. Heb je kauwgum in de aanbieding zet dan je gratis proef kauwgumpjes in de aanbieding.

 

Nogmaals: ben geen marketeer dus als als de echte markteers me af willen schieten, graag

 

Absoluut waar. Tenminste voor de bedrijven die gratis statistiekendiensten aanbieden is dit HET moment om hun dienst nog eens onder de aandacht te brengen. (en ik vind dat dit verdacht weinig gebeurd)

 

Wij hebben bewust niet gekozen voor de marketingstrategie die Nedstat vroeger wel heeft gekozen (gratis statistieken voor naamsbekendheid). Wij zijn de mening toegedaan dat het een compleet andere doelgroep is en naamsbekendheid was ook heel kostbaar (niet alleen door techniek, maar ook door de overheersing van Nedstat op de gratis tellers)

 

Natuurlijk heb ik de afgelopen week wel een Adwords advertentie geplaatst met de titel "ontevreden over uw teller, kies voor kwaliteit, kies voor ICStats" ;) Verwachtte er niet veel van (veel willen gewoon gratis statistieken behouden), maar ik dacht dat het wel kon helpen aan naamsbekendheid. Clickratio viel me vies tegen, veel slechter dan bij voorgaande acties. Dus ben daar weer mee gestopt (nieuwswaarde is ook wel gedaald nu)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Kan het niet laten. :P

 

Kleine tip Martijn: gebruik de beperkte ruimte in Adwords niet om je bedrijfsnaam te promoten maar om je USP's aan te prijzen en aan te laten sluiten bij de zoekopdracht. Eerst de interesse, dan de click, bedrijfsnaam komt dan vanzelf wel op je eigen site... ;D

 

Clickratio hoger, positie hoger, CPC lager...

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.