Ga naar inhoud

Layout logfiles van websites

Geplaatst:

perry

De infowinner is klaar om nieuwe features toe te voegen. We zitten te overwegen om iets met logfiles van websites te gaan doen.

Idee is om die informatie te integreren met gegevens in je crm database.

We denken hier de volgende dienst mee te bewijzen:

- In je database kunnen zien wie voor het laatst je website heeft bezocht.

(dat kunnen we doen door naar ip adressen op de websites in de headers van e-mails te kijken die men al in de crm database heeft)

- Nieuwe adressen aan kunnen maken aan de hand van een ipadres. We kijken dan een adres en telefoonnummer uit een bedrijventabel halen aan de hand van een ipadres, die vervolgens bijvoorbeeld namen en telefoonmnummers er bij haalt.

Vraag 1 is uiteraard, is hier behoefte aan? Wil men in de database kunnen zien wie er wanneer op je website is geweest? En wil men de adressen van de bezoekers? Het zal uiteraard niet altijd kunnen opgaan, maar we kunnen vrij ver gaan.

Vraag 2. Ik heb nu drie logfiles bekeken die door een apache server worden gegeneeerd. Hebben die logfiles altijd een zelfde format, of kan dat per site verschillen?

Perry

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Enig idee hoeveel queries dat dan zouden zijn?

Wisselt. Er zijn diverse Whois servers voor diverse regio's van de wereld. Ik geloof dat domainregistry.nl een maximum van 20 of 25 hanteert.

Geef je jezelf dan als eigenaar en als registrant op?

De registrant is de eigenaar...

Geplaatst:

perry

• Auteur

Na vandaag het één en ander onderzocht te hebben, moet ik inderdaad concluderen dat de vlieger om log gegevens in je CRM programma te matchen niet helemaal opgaat.

Je kunt wel wat vanuit die log files gaan matchen, maar komt veel voor dat het ip adres geheel anders dan het van het bedrijf zelf. Ook al zou je de data met Whois enigszins kunnen verrijken, gevaar is dat je dus data van verkeerde bedrijven gaat matchen.

Onder het motto als je het doet, doe het dan goed, zou het inderdaad wel uitvoerbaar zijn als je met cookies gaat werken. Vraag is dan weer, wat is momenteel de acceptatie van cookies? Hier gaan hele van verhalen van over in de rondte.

Worden cookies nou over het algemeen geaccepteerd of niet?

Ik zelf haal ze eens in de zoveel tijd allemaal weg, maar accepteer wel een cookie als ik op een website kom. Waar zou je objectieve onderzoeksgegevens hierover kunnen vinden?

Als de cookies geaccepteerd worden, zal ik met een oplossing moeten komen waarbij je een cookie app of script in je website kunt hangen, die op één of andere manier de gebruiker de bezoeker kan identificeren en van daaruit gaan matchen met je relaties in de crm database.

Perry

Geplaatst:

WelleKe

Jeetje wat gaan jullie allemaal snel hier.

Perry, waarom het wiel opnieuw uitvinden als er partijen zijn die dit voor jou kunnen doen.

Met ICStats kunnen we nu al bezoekers herkennen en stoppen we dit in rapportages. Die rapportages maken is in xml beschikbaar en zou daardoor eenvoudig te importeren zijn in jullie CRM pakket. Ik zal me verder beperken tot een persoonlijk bericht aangezien ik nou ook weer niet mijn product wil "pluggen".

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Geplaatst:

Gast arrowman

Worden cookies nou over het algemeen geaccepteerd of niet?

Jawel, want mensen die overal cookies weigeren kunnen websites met inlog niet gebruiken (denk aan hotmail, gmail, fora etc.).

Geplaatst:

willemj

Ik mis geloof ik iets.

Als je cookies erbij neemt dan herken je een bezoeker misschien vaker als 1 en dezelfde persoon. Je lost dus het gedeeltelijk het probleem op dat iemand kan surfen met verschillende IP nummers en je kunt onderscheid maken tussen meerdere personen binnen 1 bedrijf.

Maar hoe wou je met een cookie weten dat ik op je site ben geweest als er in je logbestand 'stukjekaas.xs4all.nl' staat?

Geplaatst:

perry

• Auteur

Welleke en ik gaan ons er volgende week over buigen, zou leuk zijn als we elkaar aan kunnen vullen. Ziet er naar uit dat dat zo is, moeten we alleen even uitwerken hoe precies. Cool!:-)

Perry

Geplaatst:

Edo van Santen

keep me posted, lijkt me zeer welkome en interessante functionaliteit! wil wel testen :)

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

Geplaatst:

perry

• Auteur

keep me posted,

Welleke en ik hebben gisteren onze koppen bij elkaar gestoken. We zien mogelijkheden om statistische gegevens te laten matchen met gegevens in een CRM programma en die dan ook gelijk zichtbaar te maken in bijvoorbeeld Outlook, Act, GoldMine. Hoe dat precies gaat werken, willen we lanceren op de beurs www.hollandinnovation.nl

Perry

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.