• 0

Vraag over inkoopprijs

Goedenmiddag,

 

Hoi ik heb 2 vragen. Ik ben hier nieuw, ik ben een beginnende ondernemer met een site waar ik coachings uren verkoop en ik wil ook wat sieraden verkopen. Te beginnen met handgemaakte sieraden die een bevriende collega maakt, ze maakt ze zelf en verkoopt ze zelf ook op haar site voor 29 a 35 euro. Ik weet nog niet wat haar kostprijs is. We gaan er maandag over praten, en ik wil wat voorbereid zijn.

Want het gaat er natuurlijk om wat voor inkoopprijs ze aan mij gaat berekenen, en dat hangt af van de winstmarge die ik mag gaan berekenen. En haar winstmarge natuurlijk, maar ik weet de kostprijs nog niet...

Wat denken jullie wat een redelijke winstmarge voor mij is? Dus tegen welke prijs koop ik ze in?

 

Tweede vraag is: Ik wil kijken of ik mijn coaching ook via haar site kan verkopen Wat voor winstmarge is wijs om haar aan te gaan bieden?

 

Alvast bedankt!

 

Vriendelijke groet,

Jeannette

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
9 minuten geleden, MediumcoachJeannette zei:

Wat voor winstmarge is wijs om haar aan te gaan bieden?

 

Praat niet over procenten maar over centen. Dan lijk jij ineens royaal, en moet zij haar marge hoger stellen. Voor jou zit de winst in klanten die meerdere sessies boeken, na de eerste kennismaking. Zou ik zeggen 5 euro voor elke klant die een eerste kennismaking boekt, en nog eens 5 euro voor elke klant die (daarna) een serie boekt. 

 

Met inkoopprijs heeft dit niet te maken, want jullie kopen beiden niets in. Ook kostprijs is in dit geval niet van belang. Wat is de kostprijs van een wandeling? Jullie betalen elkaar commissie op gerealiseerde transacties.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Leuke kruisbestuiving.

Spreek 5% o.i.d. van de verkoopprijs af voor beiden.

Op sieraden is dat natuurlijk weinig, dus jouw verdiensten zullen weinig zijn.
Op coaching is dat veel meer, dus je collega zal meer verdienen aan jou.

Maar als je collega klanten aanlevert hou je nog altijd 95% over. Dus 5% weggeven is niet zoveel.

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, DaMedia zei:

Spreek 5% o.i.d. van de verkoopprijs af voor beiden.

Op sieraden is dat natuurlijk weinig, dus jouw verdiensten zullen weinig zijn.
Op coaching is dat veel meer, dus je collega zal meer verdienen aan jou.

Maar als je collega klanten aanlevert hou je nog altijd 95% over. Dus 5% weggeven is niet zoveel.

 

Dat is nou precies de reden om niet over procenten te praten. Sommigen mensen geven graag geld weg, en ze hebben het zelf niet eens door. Beter had ik het niet kunnen uitleggen. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties, idd goede tip om gewoon een bedrag af te spreken.    Wat denken jullie wat handig is met de afhandelijng van de sieraden. Dat ik de verkoopgegevens aan haar doorgeef en dat mn collega ze opstuurt? Dan moet ik daar wel op vertrouwen qua opsturen, dubbel verkopen etc...    Graag advies! Ik weet er nog niets van! En darom doe ik t ook, heerlijk! :-)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Je zou ook een (fysieke) samenwerkdag per week of per maand kunnen afspreken. Werkt heel inspirerend of anders als stok achter de deur.

 

Ik heb zo ook wel eens collega-ondernemers gecoacht (nou, ja) of praktisch geholpen in het ontwikkelen van verkoopvaardigheden. In beginsel is het gewoon een kwestie van doen en durven. En ja, ook ik heb mijn zwaktes en eigen valkuilen.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.