• 0

Britse Limited - inschrijven NL?

(aangepast)

Goedemiddag,

 

Ik woon en ben in loondienst in NL.

 

Ik wil in mijn eigen tijd een bedrijf opstarten, ik heb al handelswerkzaamheden voor buitenlandse ondernemer verricht en van hem geld tegoed.

 

Ik wil een Engelse Limited oprichten als bedrijfsvorm en hiervanuit een factuur naar Duitsland sturen voor advieskosten.

 

Mijn vraag is of ik deze limited moet inschrijven in de Nederlandse KvK? Ik woon hier wel maar de activiteiten zijn in het buitenland.

 

Hartelijk dank,

 

Neil

 

 

aangepast door Neiljong
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
42 minuten geleden, Neiljong zei:

Ik woon en ben in loondienst in NL.

Bijt dat niet ... de werkzaamheden in loondienst en de eigen werkzaamheden ?

Als het gelijksoortige werkzaamheden zijn, dan zal de werkgever hiermee niet akkoord gaan.

 

42 minuten geleden, Neiljong zei:

Ik wil in mijn eigen tijd een bedrijf opstarten, ik heb al handelswerkzaamheden voor buitenlandse ondernemer verricht en van hem geld tegoed.

Als het een eenmalige gelegenheid betreft, maak en stuur, als particulier en als bijverdiensten, een factuur zonder btw naar de buitenlandse ondernemer. 

 

42 minuten geleden, Neiljong zei:

Mijn vraag is of ik deze limited moet inschrijven in de Nederlandse KvK? Ik woon hier wel maar de activiteiten zijn in het buitenland.

Hoeft niet, dat mag ook in het buitenland, maar dat maakt het wel duur en gecompliceerd.
De Limited in Nederland inschrijven kan ook. Probleem is het vinden van een Nederlandse bank die bereidt is om voor deze Limited een bankrekening te openen.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

De Limited heeft geen overeenkomst met de buitenlandse klant en heeft ook geen werkzaamheden voor hem verricht, dus kan niet factureren voor reeds gedane werkzaamheden, tenzij je je vorderingen aan de Limited verkoopt of anderszins in de Limited onderbrengt.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.