Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Workflow management administratiekantoor

Geplaatst:

Onno

Goedendag, 

 

Ik heb al een aantal jaar een eigen administratiekantoor. In beginsel naast mijn dienstverband en inmiddels fulltime zelfstandige.

 

Op dit moment gebruik ik een Excelsheet, waarbij ik mijn werkzaamheden registreer. Dus per klant heb ik een kolom gemaakt met mijn taken zoals bijvoorbeeld de aangifte inkomstenbelasting, Deze hoofdtaak heb ik weer onderverdeeld in deeltaken zoals het opvragen van documenten tot en met het verzenden van de aangifte.  Op zich werkt dit overzicht prima, echter mijn klantenportefeuille groeit snel en en ik ben op zoek naar de juiste software om mijn voortgang beter te kunnen bewaken. 

 

De meeste software is veel te uitgebreid. Ik ben niet geïnteresseerd in de modules boekhouden, offertes, factureren etc.  Het gaat er bij mij om dat ik in één overzicht kan zien wat de status is van mijn hoofd - en deeltaken (dus in de kolommen de klanten en daaronder de taken die gedurende het jaar uitgevoerd moeten worden). 

 

Zijn er collega's die gebruik maken van eenvoudige software om de workflow inzichtelijk te maken? 

 

Ik hoor graag van jullie

Featured Replies

Geplaatst:

Roel J

Google eens op "checklist software" dan krijg je de goedkope workflow oplossingen.. zoeken op Workflow management levert inderdaad veel te complexe oplossingen. 

 

Je mag evt ook je huidige excelsheet via PM of mail (zie profiel) mailen.. misschien kan ik als excel nerd nog wat aanpassingen voor je doen zodat hij nog wat langer prettig werkbaar blijft.. (of de software alsnog overbodig maakt :slightly-smiling-face: )

Geplaatst:

Onno

  • Auteur

Hoi Roel,

 

Ik zal deze zoekterm eens gebruiken. Wellicht vind ik de juiste software. Dank je wel voor het meedenken. 

Geplaatst:

Gordian Finance

Wij werken als klein administratiekantoor met de gratis versie van Asana voor de opvolging van onze actiepunten. Voor onze uitgebreidere CRM hebben we een abonnement bij Pipedrive voor €12,50 per maand, maar dat gebruiken we vooral voor de opvolging van leads en sales.

  • 5 weeks later...
Geplaatst:

Ben Schraag

Als je Excel hebt beschik je waarschijnlijk ook over Microsoft Planner. Verder zou je kunnen kijken naar bijv de software van SnelStart. Hierin zit een handig dashboard voor administratiekantoren waarin je kunt zien wat er nog moet gebeuren per administratie. 

Geplaatst:

rh0

Hallo @Onno en welkom op Higherlevel,

 

Wat @Roel Jal aangeeft, laat eens iemand anders kijken, denken en eventueel wat vragen stellen of suggesties doen over je spreadsheet. Je bent niet de enige met dit probleem.  

 

De stap naar andere software kan altijd nog.

aangepast door rh0

Gespecialiseerd in softwarestrategie en projectreddingsmissies: https://bonaroo.nl/

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.