Jump to content

rh0

Junior
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    financiering
    ondernemingsplannen
    juridische en fiscale zaken
    Financiën / administratie en credit management
    innovatief ondernemen
    expert advies
    columns en algemene informatie
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    hackernews

Company info

  • Location
    amsterdam
  • Branch
    ICT/ automatisering
  • Branch 2
    ICT/ internet
  • Branch 3
    Advies
  • Website address

Vision

  • I'm looking for people who
    een automatiseringsvraagstuk hebben
  1. Hi Rick, Flinke lap tekst! Ik vond die van je website wel begrijpelijker: "Eigenlijk zijn we gewoon een administratiekantoor, maar dat is zó on-sexy om te zeggen :)" Prima calculator ook op de prijzen pagina. Ontbreekt er voor jou momenteel iets op het forecasting onderdeel?
  2. Beste Tenner, Leuk om te zien dat het, zo lijkt, goed gaat! Omdat je met dezelfde precisie ook je administratie wilt gaan organiseren, zou ik zelf bij diverse (en iets verder in hun ontwikkeling zijnde?) illustrators/illustratoren (of groepen/organisaties) aankloppen en vragen hoe zij het organiseren of hoe hun administratie partner (accountant/boekhouder/fiscalist/...) het inricht.
  3. Hallo @remcodehiep, Processen zijn niet hetzelfde als systemen. Om uw vraag "Dit moet toch anders kunnen?" te beantwoorden: ja. Om te beginnen: https://www.bureauicttoetsing.nl/toetsproces/toetskader
  4. Hi, de stap van excel naar iets anders is vaak zinnig. Wat zijn andere de redenen naast het reduceren van 'een hoop werk' en 'eenvoudiger laten verlopen'? Kan je ongeveer de verloren uren en misgelopen omzet kwantificeren?
  5. Wat mij opvalt, is dat je op dit medium behoorlijk veel interactie hebt. Hoeveel tijd kost dat? Is alle tijd daarvan nuttig?
  6. Beste Daniel, @Hans van den Bergh zegt hetzelfde als wat ik zou zeggen. Ik zal nog eens herhalen. Andere woorden, zelfde boodschap. Let op! Je dient hoofd en bijzaken te onderscheiden. Goed, heel simpel: tijd en geld. (Ik laat andere onderdelen bewust achterwege) Waar spendeer je tijd aan? Schrijf eens een dag (of week als je echt ambitieus bent) op per uur wat je hebt gedaan. Spendeer je tijd aan onderdelen die niks opleveren? Raar. Spendeer je geld aan dingen die je toch niet gebruikt? Raar. Snij in zaken die er niet toe doen. Dan komt er tijd en geld vrij! Raar? Nee, logisch. Kan je nog meer snijden? Vaak wel. Wees zorgvuldig.
  7. Ha Bart, Direct en vrijblijvend contact met een expert hierover kan ook op: http://firm24.nl/ Rondom bewustzijn qua (professionele) kernvaardigheden en hoe goed jullie samen kunnen functioneren, wellicht kijken naar: https://entrepreneurscan.com/
  8. Ha ralph86, Het lijkt erop dat je vaardig bent in de oplossing maken. de titel is "Wat vinden jullie van dit idee?" vervolgens in je post: " Zit er aan het denken om een tool te maken " en het eindigt met " Wat zouden jullie hier per maand voor willen betalen (5, 10, 25, 50, meer?) " Het lijkt me dat je jouw marktonderzoek vaardigheden dient te verbeteren. Ik heb verder geen ervaring met een idee "succesvol" vermarkten, dus neem ook mijn observatie (en impliciet advies) met een korrel zout.
  9. Wellicht Cofounderslab, Indiehackers of kijk eens hier https://entrepreneur-tools.zeef.com/keyhanimo#block_84764_finding-co-founders Dat zit wel allemaal in de informatie technologie hoek. Verder lijkt me de zoektocht een continue proces dat je wil uitdragen naar de buitenwereld. Je huidige netwerk wil je mee laten denken naar wie zij zien als zinvolle partner. Het uitdragen zou bijvoorbeeld kunnen via een nieuwsbrief gecombineerd met blog en linkedin posts. Iets meer diepgang door kennis te delen en je nieuwe initiatief wellicht zelfs vorm te geven en daardoor dus mogelijk raakvlak te organiseren, lijkt me, vanuit mijn optiek, niet onzinnig.
  10. Ha BennoN, Welkom op Higherlevel! Wat is een co-founder, was de eerste vraag die te binnen schoot. Afijn, er zijn tal van matchmaking platforms, zeker te weten! Dat lijkt me meer een soort van stap 3 of 4. Wat je zoekt is, wellicht, een bepaald profiel persoon, die complementair is aan die van jou, zoals je aangeeft. Alsnog lijkt me dit stap 2 of 3. Weet je glashelder wat je eigen kwaliteiten en misschien nog belangrijker valkuilen en/of blinde vlekken zijn? Dit lijkt me stap 1 of 2 te zijn.
  11. Ha Stefan, Recentelijk is lastig in te schatten. Dat zou binnen 2 jaar kunnen zijn en ook afgelopen maand. Het is aannemelijk dat je al snel andere functionaliteiten en ontwerp hebt, als je blijft doorontwikkelen. Richt je daarom vooral op eigen doorontwikkeling op basis van de feedback en ideeen van je gebruikers/klanten.
  12. Ha KungPow, welkom op Higherlevel! Net als Branko Collin ben ik ook aanwezig in de IT-hoek. Bij mijn bedrijf krijgen we dit soort voorstellen maandelijks. Vooralsnog kiezen we standaard om gewoon per uur te leveren en af te rekenen. Tractie door inschrijvingen zien we vaak (ook niet altijd). Betalende gebruikers zien we minder. Voldoende groei in het aantal betalende gebruikers, om iets anders dan per uur af te rekenen, te overwegen, ook nog niet vaak gezien. Deze klanten, met groei in omzet, want vaak is het geen winst, zijn zich bewust van de verdere potentie en kiezen gewoon voor het per uur afrekenen. Een platform kan de standaard marktplaats maar ook een SaaS oplossing zijn, of zelfs een van de andere modellen. Het hangt van veel kleine onderdelen af hoe je de samenwerking en dus het contract aangaat voor de toekomst. Als je de andere partijen wil overtuigen, dien je dus te "bewijzen" dat het uitstellen van de beloning nu, op lange termijn wel zin heeft. Vaak gebeurd dit op basis van excel sheets, want dat blijft het administratie hulpmiddel wat de startende ondernemer kent, waarbij je duidelijk laat zien dat de stijging in omzet of winst op een bepaalde manier (lineair of exponentieel) groeit. Aandelen uitgeven kost ook weer tijd en geld. Je kan met de specialisten bij http://firm24.nl/ gratis chatten hierover. Als je specifieke vragen hebt, stel ze gerust!
  13. Probeer eens met je doelgroep te praten. Als je daarvoor structuur nodig hebt, wellicht is dit een handige vorm: http://detoolbox.com/
  14. Helicopter view: Om feedback te geven, zal eerst duidelijk moeten worden wat je "algemene" strategie is voor dit platform. Een goede naam opbouwen die je kan hergebruiken voor je volgende initiatief, een platform voor de verkoop, lange termijn duurzame omzet groei of korte termijn winst ... ? De "succesformule" begint, theoretisch gezien, met een goede structuur van communicatie naar buiten, wellicht een goed boek daarvoor is: https://www.goodreads.com/book/show/33206.The_Minto_Pyramid_Principle Concreet, m.a.w. de "on the ground view": ik zie geen link naar je platform dus is het onmogelijk om constructief feedback te geven, context is alles.
  15. 1. ja. Complimenten voor de helderheid. 2. Bevat geen organisatiegegevens, algemene voorwaarden, privacy verklaring e.d.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept