Ik ben als zelfstandige aan het werk en gebruik mijn winst om in een aparte werkmaatschappij een SaaS-platform te ontwikkelen. Het platform biedt o.a. e-learning en is gericht op de zakelijke markt (organisaties met ong. 10-5000 medewerkers). Er is één fulltime software ontwikkelaar in dienst. Alhoewel we validatie van de oplossing hebben door eerdere opdrachtgevers, is de sales onvoldoende en draaien we verlies. Er is geen extern vermogen en geen leningen. Maar ook geen reserve.
Omdat ik zelf aan het werk moet blijven om de kosten te dragen, blijft er weinig tijd over voor sales. Daarnaast ben ik zelf geen rasverkoper. Onze klanten kopen in op basis van adviezen van hun externe adviseurs of op basis van reclame van bedrijven met grote marketingbudgetten.
Nu zie ik de volgende opties;
1- Verkoop aan een grotere organisatie (= groot verlies nemen, als het al lukt ivm ontbrekende omzet)
2- Partnernetwerk opbouwen (maar kost misschien meer tijd dan directe sales?)
3- Samenwerken met een partij die al een netwerk heeft in een aangrenzende markt (bijv. accountants- of adviesbedrijven)
4- Geld lenen en verkoper in dienst nemen
5- Verkoper met netwerk aantrekken en mede-eigenaar maken van de BV
Wie heeft in deze situatie gezeten en/of heeft een mening over de beste strategie om deze situatie te doorbreken?
Blauw
Blauw
Beste mede-ondernemers,
Ik ben als zelfstandige aan het werk en gebruik mijn winst om in een aparte werkmaatschappij een SaaS-platform te ontwikkelen. Het platform biedt o.a. e-learning en is gericht op de zakelijke markt (organisaties met ong. 10-5000 medewerkers). Er is één fulltime software ontwikkelaar in dienst. Alhoewel we validatie van de oplossing hebben door eerdere opdrachtgevers, is de sales onvoldoende en draaien we verlies. Er is geen extern vermogen en geen leningen. Maar ook geen reserve.
Omdat ik zelf aan het werk moet blijven om de kosten te dragen, blijft er weinig tijd over voor sales. Daarnaast ben ik zelf geen rasverkoper. Onze klanten kopen in op basis van adviezen van hun externe adviseurs of op basis van reclame van bedrijven met grote marketingbudgetten.
Nu zie ik de volgende opties;
1- Verkoop aan een grotere organisatie (= groot verlies nemen, als het al lukt ivm ontbrekende omzet)
2- Partnernetwerk opbouwen (maar kost misschien meer tijd dan directe sales?)
3- Samenwerken met een partij die al een netwerk heeft in een aangrenzende markt (bijv. accountants- of adviesbedrijven)
4- Geld lenen en verkoper in dienst nemen
5- Verkoper met netwerk aantrekken en mede-eigenaar maken van de BV
Wie heeft in deze situatie gezeten en/of heeft een mening over de beste strategie om deze situatie te doorbreken?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen