simbah 0 Posted November 18, 2020 Share Posted November 18, 2020 Beste mensen, Ik ben bezig met een belastingaangifte inkomstenbelasting over 2019 Wijkt het boekjaar af van het kalenderjaar? IS een vraag die ik krijg en mijn onderneming is gestart op 01 april 2019 Dus dat betekent dat het antwoordt JA is toch? of kan het allebei en wat is beter dan om aan te vinken als het gaat om kostenbesparing? 0 Quote Link to post Share on other sites
3 Cosara 499 Posted November 18, 2020 Share Posted November 18, 2020 2 uur geleden, simbah zei: Wijkt het boekjaar af van het kalenderjaar? ... mijn onderneming is gestart op 01 april 2019 Het antwoord is JA. U vult in: 01-04-2019 en 31-12-2019 De daaropvolgende vraag: Is deze onderneming in dit jaar (2019) gestart? Ook daarop is het antwoord JA Normaal gesproken loopt het boekjaar gelijk met een kalenderjaar. Het begint op 1 januari en eindigt op 31 december. Bij de start of staking van een onderneming is dit meestal niet het geval. Zowel het begin als ook het einde van het boekjaar kan dan afwijken van het kalenderjaar. Soms kan een boekjaar ook langer duren dan een kalenderjaar, maar dat is bij u niet aan de orde. 0 Quote Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box. Link to post Share on other sites
0 Joost Rietveld 1,301 Posted November 18, 2020 Share Posted November 18, 2020 De vraag gaat over de einddatum, niet de startdatum. Als jouw boekjaar eindigt op 31-12 dan is dat gelijk aan het kalenderjaar. 0 Quote JoostRietveld.nl : Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax Link to post Share on other sites
0 Joost Rietveld 1,301 Posted November 18, 2020 Share Posted November 18, 2020 Stom van mij, was in de veronderstelling dat ze het hier uitsluitend bedoelden voor boekjaren die niet op 31-12 worden afgesloten. Dank Cosara 0 Quote JoostRietveld.nl : Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax Link to post Share on other sites
0 simbah 0 Posted November 19, 2020 Share Posted November 19, 2020 Bedankt Cosara en Joost voor het proberen 0 Quote Link to post Share on other sites
Beste mensen,
Ik ben bezig met een belastingaangifte inkomstenbelasting over 2019
Wijkt het boekjaar af van het kalenderjaar? IS een vraag die ik krijg en mijn onderneming is gestart op 01 april 2019
Dus dat betekent dat het antwoordt JA is toch? of kan het allebei en wat is beter dan om aan te vinken als het gaat om kostenbesparing?