• 0

Omslagpunt salaris uit managementfee of dividend

(aangepast)

Hallo allemaal,

 

Ik ga vanaf 01-2021 werken met een managementfee van 7000 per maand, daar gaat nog een auto vanaf, wat kosten etc dus ik kan 6250 aan salaris uitkeren.
Nou wil ik uiteraard zo min mogelijk belasting betalen, dus kan iemand mij schetsen wat het omslag punt van of salaris uitkeren of daarbij nog een deel dividend?


Hoor het graag, dank alvast!

aangepast door Davert
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het 'optische' belastingtarief zegt eigenlijk niets meer. Door de werking van de algemene heffingskorting en de arbeidskorting is de feitelijke belasting op inkomen in box 1 (loon als DGA dus) altijd hoger is - zelfs als je in de eerste schijf zit - dan de belasting op inkomen in box 2 (dividenduitkeringen). Het verschil is alleen maar nog sterker naarmate je meer gebruik maakt van inkomensafhankelijke kindregelingen en huur en/of zorgtoeslag.

 

Het meest 'optimale' is dus simpelweg een zo laag mogelijk DGA-salaris, maar je bent daarbij gebonden aan de regels voor het vaststellen van minimaal een 'gebruikelijk loon'.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 1

Ja, management fee en gebruikelijk loon staan op zich los van elkaar. Je loon mag je op zich vaststellen, maar voor de loonheffingen gaat de fiscus uit van minimaal het gebruikelijk loon. Dus stel dat de management fee 87.000 euro is (plus btw als er geen fiscale eenheid is voor de vennootschapsbelasting), en je gebruikelijk loon mag je op 47.000 euro stellen, dan heb je simpelweg  40.000 euro winst in de holding. Dit bedrag laat je in de holding zitten, kun je gebruiken voor investeringen, mag je op een spaarrekening zetten of uitkeren als dividend.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.