Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
vdellevoet
vdellevoet
Goedemiddag Allen,
Zoals waarschijnlijk velen van jullie ben ik bezig met het invullen van de aangifte inkomstenbelasting.
Helaas kom ik niet verder door de controle winstberekening. Ik maak hier waarschijnlijk ergens een denkfout.
Volgens de winstberekening kom ik uit op 5385,-
Volgens de winst en verlies berekening kom ik uit op 4361,-
Nu geef ik bij de winst en verlies rekening natuurlijk de bruto omzet en kosten op (dus zonder BTW).
Bij de balans / prive ontrekkingen en prive stortingen vul ik de prive ontrekkingen op + betaling omzetbelasting (als zijnde prive ontrekking).
Het verschil tussen beide is precies het bedrag te betalen BTW (omzetbelasting) van dit jaar. wat doe ik verkeerd?
Alvast bedankt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71106-winstberekening-winst-en-verliesrekening-en-balans-klopt-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag