Ga naar inhoud

Hoe algemene voorwaarden toepassen bij doorverkoop diensten?

Geplaatst:

merkmaker

Hallo,

Als ontwerpbureau in de communicatiebranche  zijn er diensten en producten die ik inkoop en doorverkoop aan mijn opdrachtgevers.

Voor eigen diensten hanteer ik mijn standaard voorwaarden maar door de wisselende aard van de inkoop (ICT, tekst, fotografie, drukwerk, signing, etc)  zijn de algemene voorwaarden van de leveranciers vaak te verschillend.

 

Hoe zou ik zoiets professioneel kunnen oplossen? Ik kan toch niet voor elke leverancier aparte voorwaarden gaan aanbieden bij mijn klanten?

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Met vriendelijke groet,

 

Marc de Bonte

 

 

Featured Replies

Geplaatst:

Frank v C

Ben je bemiddelaar, een soort van makelaar, zodat de opdrachtgever direct een overeenkomst sluit met leverancier/dienstverlener?

Sturen de leveranciers/dienstverleners naar jou de facturen, of naar de opdrachtgever?

 

Geplaatst:

merkmaker

  • Auteur

Hi Frank,

Dank voor je reactie. Nee, ik ben geen bemiddelaar. Ik koop zelf in, de facturen zijn aan mij gericht. Ik ben ontwerper met communicatie ontwerp-en begeleiding werk. 

 

 

Geplaatst:

Frank v C

Richting jouw opdrachtgever, ben jij de enige contractspartij. Jouw opdrachtgever heeft dan niets te maken met jouw leveranciers en hun algemene voorwaarden.

 

Als jij algemene voorwaarden gebruikt richting je opdrachtgevers, dan kun je bij iedere opdrachtgever andere voorwaarden gebruiken. Dat is alleen niet handig. Het is beter om algemene voorwaarden te gebruiken richting je opdrachtgevers, die je bij iedere opdrachtgever kunt (en gaat) gebruiken.

Je zult in jouw algemene voorwaarden dan de meeste situaties die je wilt regelen vanwege jouw leveranciers mee moeten nemen. Dit is normaal ook wel te doen.

Als er hele specifieke situaties zijn, dan kun je in de algemene voorwaarden met opties/mogelijkheden werken. Dat maakt het wel ingewikkelder, en dus is er meer kans op fouten. Dat is veelal niet aan te raden.

 

Bedenk wat er in je algemene voorwaarden staat.

Bestudeer de voorwaarden die jouw leveranciers aan jou opleggen, en kijk wat en hoe je daarvan kunt/moet opnemen in jouw contract.

Waarschijnlijk is het grootste deel steeds ongeveer hetzelfde, en slechts een beperkt deel specifiek op de dienst. Kijk hoe je dat kunt vertalen naar je eigen situatie.

 

 

 

 

Geplaatst:

merkmaker

  • Auteur

Hi Frank,

Goed, dan moet ik daar flink mee aan de slag. Kan ik bepaalde zaken misschien in de offerte stellen en niet in de AV? Of is dat te ingewikkeld?

 

Geplaatst:

Roel J

6 uur geleden, merkmaker zei:

Kan ik bepaalde zaken misschien in de offerte stellen en niet in de AV? Of is dat te ingewikkeld?

 

 

Nee hoor dat is vrij gebruikelijk. In je Algemene voorwaarden leg je zaken vast die altijd van toepassing zijn.

In elke offerte leg je specifieke afspraken vast.

Een offerte kan niet duidelijk genoeg zijn, zeker als je met wisselende uitbestedingen werkt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.