Hallo iedereen!🙂 Ik ben Nora en ik ben nieuw op deze forum. Ik ben van plan een onderneming te registreren in China (of Hong Kong) en hoop dat ik advies kan krijgen voor mijn situatie.
Â
Ik run momenteel een internationale webwinkel in kleding (bestaat nu 1.5 jaar) en momenteel verloopt de inkoop en logistiek via een tussenpersoon in China, maar nu mijn winkel flink aan het groeien is wil ik niet meer mijn logistiek uitsourcen aan deze tussenpersoon en zelf registreren in China zodat ik het zelf het bewind heb over de logistiek van mijn winkel.
Â
Mijn plan is om in mainland China (keuze Zhuhai of Shenzen), Macao of Hong Kong te vestigen, maar ik moet meer weten voordat ik de juiste keuze kan maken. Ook heb ik de 3 mogelijke rechtsvormen voor het opstarten van een bedrijf bestudeerd, maar ik kom er niet helemaal uit of ik nou voor de W.O.F.E. vorm, JV, of RO moet gaan.
Â
Een aantal belangrijke punten:
Ik heb een Portugese business partner en die heeft een kennis in Macao. Zou het in ons voordeel werken als we een JV met deze kennis aangaan? Weliswaar willen we niet in Macao (ook niet in Hong Kong) onze warenhuis hebben i.v.m. leveranciers die enkel in mainland leveren.
Heb ergens op dit forum gelezen dat het mogelijk is om de onderneming te registreren in bijvoorbeeld Hong Kong en dan branch offices in China kan opzetten. Maar ik weet niet of dit een goede en betaalbare optie voor mij is.
Mijn onderneming bestaat nog geen 2 jaar, maar dit is wel vereist om een "Representative Office" registratie in China te doen. Is het het waard om een half jaar te wachten? En mag ik uberhaupt de logistiek (warehousing + wereldwijd pakketen versturen) onder deze rechtsvorm uitvoeren?
Voor een W.O.F.E heb ik vernomen dat je een flinke investering moet doen, of is dit afhankelijk per activiteit van een onderneming? Is deze vorm een goede optie voor mij?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kokoro
kokoro
Hallo iedereen!🙂 Ik ben Nora en ik ben nieuw op deze forum. Ik ben van plan een onderneming te registreren in China (of Hong Kong) en hoop dat ik advies kan krijgen voor mijn situatie.
Â
Ik run momenteel een internationale webwinkel in kleding (bestaat nu 1.5 jaar) en momenteel verloopt de inkoop en logistiek via een tussenpersoon in China, maar nu mijn winkel flink aan het groeien is wil ik niet meer mijn logistiek uitsourcen aan deze tussenpersoon en zelf registreren in China zodat ik het zelf het bewind heb over de logistiek van mijn winkel.
Â
Mijn plan is om in mainland China (keuze Zhuhai of Shenzen), Macao of Hong Kong te vestigen, maar ik moet meer weten voordat ik de juiste keuze kan maken. Ook heb ik de 3 mogelijke rechtsvormen voor het opstarten van een bedrijf bestudeerd, maar ik kom er niet helemaal uit of ik nou voor de W.O.F.E. vorm, JV, of RO moet gaan.
Â
Een aantal belangrijke punten:
Â
Dit is natuurlijk dat mijn situatie te lastig is om met één antwoord te beantwoorden, maar elke tip of advies wordt gewaardeerd.
Ik hoop dat iemand mij van adviezen van voorzien. Bedankt!
Â
Met vriendelijke groeten,
Nora
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71593-vraag-warenhuis-registreren-in-china/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag