Jump to content
godinstella
Verberg

Borstvergroting aftrekbaar erotiek branche

vraag

Beste,

ik werk als online meesteres. 
dit houdt in dat ik via whatsapp, Skype en andere Chatmiddelen online sexuele chatdiensten aanbied, waarbij ik ook erotische foto’s en video’s deel van mezelf.

Mijn lijf is dus basicly mijn marketing. Ik heb me bij de KVK ingeschreven als ZZP’er en ik maak gebruik van de KOR regeling.

op dit moment heb ik 16.000 omzet dit jaar, dus mijn KOR regeling is bijna afgelopen (vanaf 20.000)

kosten maak ik zeer weinig omdat ik weinig onkosten heb met mijn bedrijf. Oftewel de winstmarge is heel hoog. Nu mijn vraag:

ik heb mijn borsten laten vergroten, bij een privé kliniek voor 5000 euro. Zou ik dit (gedeeltelijk) als aftrekpost kunnen schrijven bij het opgeven van de belasting volgend jaar? Zoals ik al beschreef is mijn lichaam in principe mijn grootste PR en ook gebruik ik dus foto’s tijdens chatsessies met klanten. Je zou dus kunnen stellen dat vergrote borsten bijdragen aan een verhoging van omzet.

ik ben zeer benieuwd, wie kan me helpen?

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer
Posted (edited)

Medische noodzaak van deze ingreep ontbreekt voor aftrekbaarheid in de IB-sfeer. Dus deze zou anders beargumenteerd en geaccepteerd moeten worden.

Secundaire vraag is op welk aangiftejaar de kosten betrekking zouden hebben. Wij kunnen het hele verhaal hier nog maar slecht in de tijd plaatsen.

Waarom pleeg je geen vooroverleg met de Belastingdienst na verzamelen van voldoende argumenten?

Mvg,

Wigbolt

Edited by Wigbolt

Kinderbestek met naam en datum gratis graveren. Onze collecties kinderbestek en kinderservies.

• 0
  • Rate this answer
Posted 1094 - 98
Posted (edited)
9 uur geleden, TwaBla zei:

Er zijn nogal wat BNers met haarimplantaties. Die zijn aftrekbaar (fiscaal althans) als er sprake is van medische noodzaak, bv doordat de onderliggende persoon psychisch leidt aan zijn kaalwording.

Schijnt (voor prive aftrek) dan wel te helpen als het op doktersadvies zou zijn.

De huisarts van belanghebbendes echtgenote heeft geadviseerd tot een chirurgische ingreep gericht op het vergroten van haar borsten, aangezien zij aan zwaarmoedigheid en minderwaardigheidsgevoelens leed. Deze psychische druk vond zijn oorzaak in een lichamelijke onvolkomenheid met betrekking tot haar borsten. Hieruit kan worden afgeleid dat, ook al deed zich geen ziekelijke lichamelijke stoornis voor, toch sprake is geweest van ziekte, omdat daaronder niet alleen ziekelijke lichamelijke, maar ook ziekelijke psychische stoornissen zijn te begrijpen. In beginsel moet er voorts van worden uitgegaan dat een medische behandeling redelijkerwijs noodzakelijk is indien een medicus die behandeling aanbeveelt ter bestrijding van een lichamelijke of psychische stoornis. Hierbij doet niet ter zake dat de kosten niet door een ziektekostenverzekeringsmaatschappij worden vergoed, omdat een verzekeringsovereenkomst slechts aangeeft welke medische kosten worden vergoed, maar zich niet uitlaat over de aard en/of de noodzaak van de kosten die niet door de polisvoorwaarden worden gedekt. De kosten van de medische ingreep vormen derhalve ziektekosten.

Hof Amsterdam 10 oktober 1980, nr. 1693/78, V-N 1981, p. 1949.

Edited by Maxn
  • 0
  • Rate this answer
Posted 21645 - 1,271
2 uur geleden, Maxn zei:

Schijnt (voor prive aftrek) dan wel te helpen als het op doktersadvies zou zijn.

Is er een andere manier om medische noodzaak vast te stellen? :face-with-monocle:

Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect.