Graag jullie advies want ik kom er niet helemaal uit hoe dit aan te pakken - als het überhaupt al kan…
situatie; BV huurt een kantoor met steeds hoger wordende kosten.
nu ben ik aan het nadenken of we al die ruimte wel nodig hebben en of het niet slimmer kan. Het is zonde van het geld, bv bouwt niets op.
Prive hebben we een koopwoning.
nu staat er een pand op een bedrijventerrein te koop wat nu nog gedeeld wonen / bedrijf bestemming heeft. Aan gezien het hele straatje verder alleen bedrijven zijn is gemeente bereid accoord te gaan met vestiging bedrijf. (Mogelijk blijft bestemming ongewijzigd maar dat maakt voor mij niet uit) er is geen verbouwing oid nodig.
hoe kan ik dit het beste doen?
bedrijfshypotheek heeft nogsteeds vrij hoge rente (5,5 looptijd 20 jr) dan betaal ik nogsteeds hoge kosten. Naast uiteraard opbouw vermogen.
tweede hypotheek prive kan natuurlijk tegen betere rentes.
maar hoe zit het dan met de huur - verhuur?
ik zou dan vanuit prive pand verhuren aan bv.
zijn huurinkomsten prive dan box 1 of box 3? Voor het hele bedrag? Maakt het uit of het huurbedrag hoger is dan de hypotheek (dus extra inkomsten) of als het huurbedrag gelijk is aan hypotheekkosten?
en kan ik (service)kosten GWL etc wel op BV laten vallen?
graag jullie advies hoe we dit het beste kunnen aanpakken / tips - of is het gewoon niet handig en moet ik gewoon accepteren dat het of gewoon iedere maand huur ‘weggooien’ is of dat de bank er flink aan verdient omdat de rentekosten toch nog zo hoog zijn….
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Joanne78
Joanne78
Graag jullie advies want ik kom er niet helemaal uit hoe dit aan te pakken - als het überhaupt al kan…
situatie; BV huurt een kantoor met steeds hoger wordende kosten.
nu ben ik aan het nadenken of we al die ruimte wel nodig hebben en of het niet slimmer kan. Het is zonde van het geld, bv bouwt niets op.
Prive hebben we een koopwoning.
nu staat er een pand op een bedrijventerrein te koop wat nu nog gedeeld wonen / bedrijf bestemming heeft. Aan gezien het hele straatje verder alleen bedrijven zijn is gemeente bereid accoord te gaan met vestiging bedrijf. (Mogelijk blijft bestemming ongewijzigd maar dat maakt voor mij niet uit) er is geen verbouwing oid nodig.
hoe kan ik dit het beste doen?
bedrijfshypotheek heeft nogsteeds vrij hoge rente (5,5 looptijd 20 jr) dan betaal ik nogsteeds hoge kosten. Naast uiteraard opbouw vermogen.
tweede hypotheek prive kan natuurlijk tegen betere rentes.
maar hoe zit het dan met de huur - verhuur?
ik zou dan vanuit prive pand verhuren aan bv.
zijn huurinkomsten prive dan box 1 of box 3? Voor het hele bedrag? Maakt het uit of het huurbedrag hoger is dan de hypotheek (dus extra inkomsten) of als het huurbedrag gelijk is aan hypotheekkosten?
en kan ik (service)kosten GWL etc wel op BV laten vallen?
graag jullie advies hoe we dit het beste kunnen aanpakken / tips - of is het gewoon niet handig en moet ik gewoon accepteren dat het of gewoon iedere maand huur ‘weggooien’ is of dat de bank er flink aan verdient omdat de rentekosten toch nog zo hoog zijn….
dank voor de moeite een antwoord te geven!
Joanne
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71791-tweede-priv%C3%A9huis-kopen-en-verhuren-aan-bv-als-kantoorruimte/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag