Ik kan wat hulp gebruiken bij het verwerken van een total loss situatie van een lease bedrijfswagen.
Ik denk steeds dat ik er bijna ben, maar krijg het toch niet helemaal rond. De lease wagen moet vanzelfsprekend uit de adminstratie worden 'weggeboekt".
Ik heb de bedragen vereenvoudigd.
Aanschafwaarde bedrijfswagen 12950
Afschrijvingen sinds aanschaf bedrijfswagen 1790
Saldo leasecontract op het moment van total loss: 11400
Uitkering verzekering na total loss : 7450
Opkoop van total loss auto door autodealer: 3720 (excl)
BTW te betalen opkoop autodealer: 780
Het opkoopbedrag van de autosdealer en de uitkering van de verzekering zijn niet op mijn rekening uitgekeerd, maar direct door de verzekering verrekend met het openstaande leasebedrag.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MarijnT
MarijnT
Goedemorgen,
Ik kan wat hulp gebruiken bij het verwerken van een total loss situatie van een lease bedrijfswagen.
Ik denk steeds dat ik er bijna ben, maar krijg het toch niet helemaal rond. De lease wagen moet vanzelfsprekend uit de adminstratie worden 'weggeboekt".
Ik heb de bedragen vereenvoudigd.
Aanschafwaarde bedrijfswagen 12950
Afschrijvingen sinds aanschaf bedrijfswagen 1790
Saldo leasecontract op het moment van total loss: 11400
Uitkering verzekering na total loss : 7450
Opkoop van total loss auto door autodealer: 3720 (excl)
BTW te betalen opkoop autodealer: 780
Het opkoopbedrag van de autosdealer en de uitkering van de verzekering zijn niet op mijn rekening uitgekeerd, maar direct door de verzekering verrekend met het openstaande leasebedrag.
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71839-total-loss-lease-bedrijfswagen-incl-uitk-verz-en-opkoop-wegboeken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag