Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite om dit te lezen. Ik wil Btw aangifte doen, maar loop wat vast. Ik doe intracommunautaire verervingen.
Kunnen jullie controleren of ik de Btw aangifte zo goed invul?
Stel dat ik een factuur ontvang van mijn leverancier uit Duitsland van 0% (verlegde factuur) van een bedrag van 1000 euro. En ik verkoop het aan mijn klanten in Nederland voor 2000 euro.
Klopt het dan dat ik bij de rubriek 1a bij de omzet dan het bedrag van €1652.89 in moet vullen en bij 1b 2000 euro, want ik heb mijn producten alleen binnen Nederland verkocht. Of moet ik alleen de rubriek 4b invullen? Dus 4b Omzet (inclusief btw) 2000 euro en bij omzetbelasting 21% over de omzet die ik aan mijn klanten heb gerekend, dus 347.11 euro?
Stel dat ik daarnaast nog een factuur heb ontvangen van de leverancier met ook een bedrag van 1000% en vervolgens 1500 euro heb verlegd met 0% aan een andere ondernemer binnen Nederland. Hoe bereken ik dit dan en zit ik dit dan ook in 1a en 4b?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
F.Dalfsen
F.Dalfsen
Beste leden,
aangepast door F.DalfsenAlvast bedankt voor jullie tijd en moeite om dit te lezen. Ik wil Btw aangifte doen, maar loop wat vast. Ik doe intracommunautaire verervingen.
Kunnen jullie controleren of ik de Btw aangifte zo goed invul?
Stel dat ik een factuur ontvang van mijn leverancier uit Duitsland van 0% (verlegde factuur) van een bedrag van 1000 euro. En ik verkoop het aan mijn klanten in Nederland voor 2000 euro.
Klopt het dan dat ik bij de rubriek 1a bij de omzet dan het bedrag van €1652.89 in moet vullen en bij 1b 2000 euro, want ik heb mijn producten alleen binnen Nederland verkocht. Of moet ik alleen de rubriek 4b invullen? Dus 4b Omzet (inclusief btw) 2000 euro en bij omzetbelasting 21% over de omzet die ik aan mijn klanten heb gerekend, dus 347.11 euro?
Stel dat ik daarnaast nog een factuur heb ontvangen van de leverancier met ook een bedrag van 1000% en vervolgens 1500 euro heb verlegd met 0% aan een andere ondernemer binnen Nederland. Hoe bereken ik dit dan en zit ik dit dan ook in 1a en 4b?
Graag hoor ik van jullie.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72360-btw-aangifte-intracommunautaire-verwerving/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag