Ik heb een vraag wat betreft de inkomstenbelasting. Ik hen een e-commerce bedrijf en bij de aangifte inkomstenbelasting moet ik ook een voorraadwaardering doen aan voor 31 december van dat jaar. Ik heb hier een paar vragen over.
1) Is het per se nodig dat ik alleen het deel van de voorraadkosten opneem in de aangifte wat ook daadwerkelijk verkocht is in dat jaar? Dus stel 30% daarvan is in 2020 verkocht en 70% daarvan in 2021, dan mag ik maar 30% daarvan voor 2020 als kosten opnemen? Of mag ik de volledige 100% in 2020 opnemen en in 2021 0%?
2) Moet ik hierbij de transportkosten en inspectiekosten (van China --> NL), invoerrechten etc ook voor de 30% in 2020 opnemen en 70% in 2021? Of mag dat wel allemaal voor 2020 gerekend worden?
3) Zijn de antwoorden hierop verschillend voor eenmanszaak vs BV?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JacobSX
JacobSX
Beste mensen,
Ik heb een vraag wat betreft de inkomstenbelasting. Ik hen een e-commerce bedrijf en bij de aangifte inkomstenbelasting moet ik ook een voorraadwaardering doen aan voor 31 december van dat jaar. Ik heb hier een paar vragen over.
1) Is het per se nodig dat ik alleen het deel van de voorraadkosten opneem in de aangifte wat ook daadwerkelijk verkocht is in dat jaar? Dus stel 30% daarvan is in 2020 verkocht en 70% daarvan in 2021, dan mag ik maar 30% daarvan voor 2020 als kosten opnemen? Of mag ik de volledige 100% in 2020 opnemen en in 2021 0%?
2) Moet ik hierbij de transportkosten en inspectiekosten (van China --> NL), invoerrechten etc ook voor de 30% in 2020 opnemen en 70% in 2021? Of mag dat wel allemaal voor 2020 gerekend worden?
3) Zijn de antwoorden hierop verschillend voor eenmanszaak vs BV?
Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72566-voorraadwaardering-vragen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen