Sinds afgelopen jaar oktober heb ik een bedrijf (VOF) samen met een andere persoon. We hanteren 50/50. Ik doe nu voor het eerst de inkomstenbelasting echter loop ik tegen het volgende aan in de inkomstenbelasting: Kapitaal- en winstaandeel in het samenwerkingsverband.
Tot nu toe hebben wij nog geen winst verdeeld dus ik begrijp nog niet zo goed wat ik daar hoor in te vullen.
Ik vermoed dat ik 'winstaandeel' op €0 kan laten omdat er nog geen winst is verdeeld ..(?) Ik heb wel alles netjes bijgehouden qua boekhouding dus de cijfers staan wel paraat. Verder vraag ik me af of 'kapitaal aandeel begin boekjaar': €0 is omdat het gaat om een nieuwe onderneming.
Dit zijn enkele gegevens van het bedrijf:
Opbrengsten: €3.919
Inkoop: €3596
Overige kosten: €1146
Activa
Waarde voorraad einde boekjaar: €849
Liquide middelen: €2267
Vordering BTW: €352
Passiva
Ondernemingsvermogen: € 3116
Kortlopende schulden: €352
Prive-onttrekkingen: €744
Prive-stortingen: €2328
Dit wordt er gevraagd:
Kapitaal
Kapitaalaandeel einde boekjaar volgens samenwerkingsovereenkomst €
Overig kapitaalaandeel einde boekjaar €
Totaal kapitaalaandeel einde boekjaar €
+
Totaal Kapitaal aandeel begin boekjaar €
Winstaandeel
Vergoeding voor arbeid €
Overige vergoedingen €
Verdeling restant winst €
+
Totaal winstaandeel €
Ik hoop dat iemand me een beetje kan sturen. Bedankt alvast.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wakolina
Wakolina
Beste mensen,
Sinds afgelopen jaar oktober heb ik een bedrijf (VOF) samen met een andere persoon. We hanteren 50/50. Ik doe nu voor het eerst de inkomstenbelasting echter loop ik tegen het volgende aan in de inkomstenbelasting: Kapitaal- en winstaandeel in het samenwerkingsverband.
Tot nu toe hebben wij nog geen winst verdeeld dus ik begrijp nog niet zo goed wat ik daar hoor in te vullen.
Ik vermoed dat ik 'winstaandeel' op €0 kan laten omdat er nog geen winst is verdeeld ..(?) Ik heb wel alles netjes bijgehouden qua boekhouding dus de cijfers staan wel paraat. Verder vraag ik me af of 'kapitaal aandeel begin boekjaar': €0 is omdat het gaat om een nieuwe onderneming.
Dit zijn enkele gegevens van het bedrijf:
Activa
Passiva
Dit wordt er gevraagd:
Kapitaal
+
Winstaandeel
+
Ik hoop dat iemand me een beetje kan sturen. Bedankt alvast.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72986-kapitaal-en-winstaandeel-in-het-samenwerkingsverband/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag