• 0

Fiets kilometervergoeding Icm zakelijke auto.

Ik ben mij aan het oriënteren op een elektrische fiets waarmee ik van/naar kantoor wil gaan fietsen. De voornaamste twijfel is hoe ik dit financieel ga aanpakken. 

 

Optie 1: simpelweg op de zaak zetten met 7% bijtelling. Totale zakelijke kosten eerste jaar ~ 2300 euro. 161 bijtelling per jaar. 

 

Optie 2: privé kopen en gebruik maken van de 19 cent per kilometer. Ik ben ik dienst van de holding (huisadres) en mijn werkkantoor ligt op 14 km afstand. 28km per dag dus. Daar ik 4 dagen op kantoor werk zal de som ongeveer uitkomen op 0,19 * 28= 5,33 * 4 = 21,28 * 48 = 1021 per jaar aan reiskosten vergoeding.  Na iets meer dan 2 jaar is zou dit dus aanzienlijk goedkoper zijn, als ik 5 dagen per week noteer nog sneller. 

 

Dan nu de vraag; ik heb mijn auto zakelijk gekocht en betaal hier bijtelling over. Mag je wel reiskosten terugvragen voor de fiets als je al een zakelijke auto hebt?  Zowel auto als fiets via de bijtelling is geen probleem in ieder geval. 

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 2

 

15 minuten geleden, Kevins123 zei:

Dan nu de vraag; ik heb mijn auto zakelijk gekocht en betaal hier bijtelling over. Mag je wel reiskosten terugvragen voor de fiets als je al een zakelijke auto hebt?  Zowel auto als fiets via de bijtelling is geen probleem in ieder geval. 

Een financier, zoals een bank, wil en kan nog eens op de stoel van de ondernemer gaan zitten, maar de Belastingdienst heeft dat recht niet, al zulken zij dat ook wel willen.

Als u van mening bent dat u voor uw onderneming een auto, motor, fiets én rolschaatsen nodig hebt, dan kan dat. Daarnaast  kan en mag u ook nog zakelijk gebruik maken van het openbaar vervoer. Mooi toch ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.