• 0

Theeverkoop op events

Hallo,

 

Sinds kort ben ik ingeschreven in de KvK en richt mij op kruiden die je gezondheid kunnen ondersteunen. Uiteraard zonder heftige medische claims.

Nu lijkt het me, nu we richting de herfst en winter gaan, ook leuk om de kruidenthee op de events waar ik sta ook direct te verkopen. Het gaat dus letterlijk om water koken, en over kruiden heen doen. that's all, geen alcohol of andere drankjes alleen thee. Uiteraard ook met de intentie dat mensen de losse thee ook kopen voor thuis.

 

Mag dit zomaar of is hier ook al de hccp voor nodig? Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? 

 

Gr Yvette

Natuurlijk Simpel 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
3 uur geleden, Natuurlijk Simpel zei:

Nu lijkt het me, nu we richting de herfst en winter gaan, ook leuk om de kruidenthee op de events waar ik sta ook direct te verkopen.

 

Op wat voor events sta je? Zijn daar standhouders die koffie schenken? In wat voor beker/glas wil je thee gaan schenken? 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
7 uur geleden, Natuurlijk Simpel zei:

Mag dit zomaar of is hier ook al de hccp voor nodig? Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? 

Of je de thee nu droog verkoopt of nat uitdeelt: je moet je houden aan de regels van de Warenwet en andere levensmiddelenwetgeving. Voedselveiligheid is een belangrijke vereiste, en dat ziet ook op de gebruikte bekertjes. Zie bij de NVWA: voedselveiligheid voor ondernemers. Ook handig: de Checklist Veilig omgaan met eten op markten en evenementen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1

 

Kijk om je heen en stel vast dat veel collega's op beurzen koffie en fris (water) uitdelen. Daar zijn vast ook hygiëneregels op van toepassing, maar controle richt zich doorgaans op risicoproducten zoals vlees en vis, denk aan Koningsdag. In de praktijk van alledaagse festivals en markten maakt niemand zich druk over onschuldige kopjes thee. 

Overleg het anders even met de organisator. :nerd-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
22 uur geleden, Ron van der Kolk zei:

Of je de thee nu droog verkoopt of nat uitdeelt: je moet je houden aan de regels van de Warenwet en andere levensmiddelenwetgeving. Voedselveiligheid is een belangrijke vereiste, en dat ziet ook op de gebruikte bekertjes. Zie bij de NVWA: voedselveiligheid voor ondernemers. Ook handig: de Checklist Veilig omgaan met eten op markten en evenementen.

Dank je wel! Ik kan niet direct iets over puur thee vinden, daarom vind ik hem lastig onderzoeken 😅

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, TwaBla zei:

 

Kijk om je heen en stel vast dat veel collega's op beurzen koffie en fris (water) uitdelen. Daar zijn vast ook hygiëneregels op van toepassing, maar controle richt zich doorgaans op risicoproducten zoals vlees en vis, denk aan Koningsdag. In de praktijk van alledaagse festivals en markten maakt niemand zich druk over onschuldige kopjes thee. 

Overleg het anders even met de organisator. :nerd-face:

Bedankt! Uiteraard hou ik het hygiënisch, alleen vind ik het fijn om het goed te doen en geen gedoe te krijgen. Het lijkt me allemaal niet zo spannend, het is letterlijk heet water in een kopje schenken met lekkere kruiden. Goed idee om dit gewoon met de organisator te overleggen! 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.