In China heb ik 5 verschillende producten van 5 verschillende leveranciers naar 1 leveranciers gestuurd om het samen in 1 FCL container te doen (FOB incoterm). Deze gaat via zeevracht naar Nederland via een Nederlandse expediteur. Er is 1 bill of lading.
Bij het opvragen van de offerte hiervoor zei ik tegen mijn expediteur ''Ik heb namelijk 5 producten van 5 verschillende leveranciers. Ze zullen het naar 1 leverancier sturen zodat zij dan de FOB handelingen in China verricht''. Mijn expediteur is uitgegaan van 1x douaneinklaring hiervoor in Nederland. Nu een halve maand later zegt mijn expediteur dat ik 200 euro extra moet betalen want ze moeten 5x douane inklaren ipv 1x, omdat er sprake is van 5 verschillende facturen van 5 verschillende leveranciers.
Ik heb een paar vragen hierover:
1) Klopt het wat de expediteur zegt?
2) Moet ik voor deze extra kosten opdraaien? Aangezien de expediteur de expert is, had hij wel duidelijkheid hierover kunnen vragen of mij kunnen informeren.
3) Is het mogelijk dat ik zelf een enkele factuur opmaak met alle artikelen erin, zodat ik maar 1x douane hoef te klaren? Of wellicht mag dat als 1 van de leveranciers dat factuur opmaakt met alle artikelen erin?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
BRoliSS9
BRoliSS9
Hi mensen,
In China heb ik 5 verschillende producten van 5 verschillende leveranciers naar 1 leveranciers gestuurd om het samen in 1 FCL container te doen (FOB incoterm). Deze gaat via zeevracht naar Nederland via een Nederlandse expediteur. Er is 1 bill of lading.
aangepast door BRoliSS9Bij het opvragen van de offerte hiervoor zei ik tegen mijn expediteur ''Ik heb namelijk 5 producten van 5 verschillende leveranciers. Ze zullen het naar 1 leverancier sturen zodat zij dan de FOB handelingen in China verricht''. Mijn expediteur is uitgegaan van 1x douaneinklaring hiervoor in Nederland. Nu een halve maand later zegt mijn expediteur dat ik 200 euro extra moet betalen want ze moeten 5x douane inklaren ipv 1x, omdat er sprake is van 5 verschillende facturen van 5 verschillende leveranciers.
Ik heb een paar vragen hierover:
1) Klopt het wat de expediteur zegt?
2) Moet ik voor deze extra kosten opdraaien? Aangezien de expediteur de expert is, had hij wel duidelijkheid hierover kunnen vragen of mij kunnen informeren.
3) Is het mogelijk dat ik zelf een enkele factuur opmaak met alle artikelen erin, zodat ik maar 1x douane hoef te klaren? Of wellicht mag dat als 1 van de leveranciers dat factuur opmaakt met alle artikelen erin?
Alvast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73778-verschillende-batches-in-1-container-zeevracht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag