Ik huur momenteel een virtual assistant in in de filipijnen. Nu wordt mijn bedrijf allemaal iets groter en serieuzer en wil ik het allemaal wat professioneler gaan aanpakken. Op dit moment maak ik het geld gewoon over naar die persoon, maar volgens mij mag dat niet zomaar.
Ik heb voor deze kosten geen officiele factuur, de persoon kan me wel een factuur sturen, maar dat is echt op zijn aziatisch en is meer een kwitantie.
Nu ben ik aan het kijken waar moet ik aan voldoen en hoe kan ik dit een beetje goed regelen.
Vragen waar ik mee zit:
Moet ik voor iedereen waar ik mee samenwerk een officieel contract hebben of zijn er andere mogelijkheden?
Hoe kan ik deze betalingen op een juiste manier in mijn administratie verwerken? Kan ik gewoon geld overmaken naar zo'n persoon zonder dat ik een factuur van hun krijg of contract heb?
Het gaat niet om mega grote bedragen en het zijn dus allemaal aziaten, waar de regels en wetten allemaal net wat anders in elkaar zitten. In de filipijnen, mogen ze bijvoorbeeld tot een betaald bedrag freelance werk doen zonder te registreren.
Hoop dat iemand hier mij verder in kan helpen, zodat ik uiteindelijk het ook voor mijn boekhouding / belasting netjes kan registreren.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Lesley80
Lesley80
Goedemiddag,
Ik huur momenteel een virtual assistant in in de filipijnen. Nu wordt mijn bedrijf allemaal iets groter en serieuzer en wil ik het allemaal wat professioneler gaan aanpakken. Op dit moment maak ik het geld gewoon over naar die persoon, maar volgens mij mag dat niet zomaar.
Ik heb voor deze kosten geen officiele factuur, de persoon kan me wel een factuur sturen, maar dat is echt op zijn aziatisch en is meer een kwitantie.
Nu ben ik aan het kijken waar moet ik aan voldoen en hoe kan ik dit een beetje goed regelen.
Vragen waar ik mee zit:
Moet ik voor iedereen waar ik mee samenwerk een officieel contract hebben of zijn er andere mogelijkheden?
Hoe kan ik deze betalingen op een juiste manier in mijn administratie verwerken? Kan ik gewoon geld overmaken naar zo'n persoon zonder dat ik een factuur van hun krijg of contract heb?
Het gaat niet om mega grote bedragen en het zijn dus allemaal aziaten, waar de regels en wetten allemaal net wat anders in elkaar zitten. In de filipijnen, mogen ze bijvoorbeeld tot een betaald bedrag freelance werk doen zonder te registreren.
Hoop dat iemand hier mij verder in kan helpen, zodat ik uiteindelijk het ook voor mijn boekhouding / belasting netjes kan registreren.
Alvast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74171-contract-virtual-assistant-filipijnen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag