Ik heb een eenmanszaak en betaal vaak voor diensten namens mijn klanten waarop ik achteraf de klanten weer factureer voor (bijna) dezelfde bedragen.
Nu is het zo dat ik onlangs met mijn bedrijfscreditcard een dienst hebt gekocht (van een bedrijf in USA) namens een klant en op de factuur staat een prijs zonder BTW. Laten we voor het gemak 100 usd aanhouden.
Nu wilde ik graag weten hoe ik dit door kan factureren naar mijn klant.
100 usd is ca. 95 euro
Dient ik dan een factuur te sturen naar mijn klant voor een bedrag van 95 euro exclusief btw ?
Hoor graag wat de beste gang van zaken is hiervoor
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bertus8
Bertus8
Hallo,
Ik heb een eenmanszaak en betaal vaak voor diensten namens mijn klanten waarop ik achteraf de klanten weer factureer voor (bijna) dezelfde bedragen.
Nu is het zo dat ik onlangs met mijn bedrijfscreditcard een dienst hebt gekocht (van een bedrijf in USA) namens een klant en op de factuur staat een prijs zonder BTW. Laten we voor het gemak 100 usd aanhouden.
Nu wilde ik graag weten hoe ik dit door kan factureren naar mijn klant.
100 usd is ca. 95 euro
Dient ik dan een factuur te sturen naar mijn klant voor een bedrag van 95 euro exclusief btw ?
Hoor graag wat de beste gang van zaken is hiervoor
Alvast dank
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74258-aankoop-buitenland-us-hoe-verrekenen-met-klant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag