Ik ben op zoek naar adviezen of wat context voor de volgende situatie:
De verhuurder van het pand waar ik kantoorruimte huur heeft mijn huurcontract opgezegd per einddatum contract (eind oktober '23). Echter, omdat hij het pand verkocht heeft aan een particulier, wil hij graag dat ik eerder vertrek, liefst vijf maanden eerder dan einde contract (of nog eerder). Ik wil hem om een tegemoetkoming/afkoopsom vragen, ben geen onderhandeltijger en wil wel goed beslagen ten ijs komen.
Wat zou een redelijke afkoopsom/tegemoetkoming zijn? Zijn er vuistregels voor zoiets?
Alle opmerkingen en adviezen van harte welkom, als mijn vraag niet duidelijk genoeg is, laat het weten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JB webbouwer
JB webbouwer
Hallo,
Ik ben op zoek naar adviezen of wat context voor de volgende situatie:
De verhuurder van het pand waar ik kantoorruimte huur heeft mijn huurcontract opgezegd per einddatum contract (eind oktober '23). Echter, omdat hij het pand verkocht heeft aan een particulier, wil hij graag dat ik eerder vertrek, liefst vijf maanden eerder dan einde contract (of nog eerder). Ik wil hem om een tegemoetkoming/afkoopsom vragen, ben geen onderhandeltijger en wil wel goed beslagen ten ijs komen.
Wat zou een redelijke afkoopsom/tegemoetkoming zijn? Zijn er vuistregels voor zoiets?
Alle opmerkingen en adviezen van harte welkom, als mijn vraag niet duidelijk genoeg is, laat het weten.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74352-redelijke-afkoopsom-bij-voortijdige-opzegging-kantoorhuur-door-verhuurder/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag