Geplaatst: 24 januari 20232 j ali tum 3 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Weten 1 van jullie de benodigde aanvragen ervoor zouden jullie mij willen benaderen?
Geplaatst: 24 januari 20232 j Joost Rietveld 23.2k berichten 95 Solutions 14 Trofeeën 2.5k Reputatie Moderator Dag Ali Welkom op het forum Welke opleiding bedoel je? You can also ask in English, if Dutch isn't your strong suit. Best, Joost, forum moderator Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies
Geplaatst: 15 februari 20232 j ali tum 3 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Auteur hallo goedendag Joost dankjewel voor je bericht terug ik ben bezig met een project om een barbieropleiding starten alleen ben ik benieuwd en aan het onderzoeken wat voor vergunningen of aanvragen ik daarvoor moet indienen.
Geplaatst: 15 februari 20232 j Joost Rietveld 23.2k berichten 95 Solutions 14 Trofeeën 2.5k Reputatie Moderator Dus jij wilt dit als opleiding gaan aanbieden? In beginsel mag iedereen een bedrijf starten dat aan anderen opleiding aanbiedt, zoals tot barbier. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/basisonderwijs/vraag-en-antwoord/particuliere-school-oprichten#:~:text=Iedereen mag in Nederland een,school staat%2C de school erkennen. Of dat voldoende is, moet je zelf uitzoeken. Wellicht wil je ook erkende diploma's uitreiken of les geven aan kinderen die leerplichtig zijn, dan moet je zelf meer regelen, zie de link hierboven. Succes Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies
Geplaatst: 15 februari 20232 j Ron van der Kolk 3.5k berichten 16 Solutions 13 Trofeeën 651 Reputatie Op 15-2-2023 om 18:52, ali tum zei: een barbieropleiding Als het gaat om een niet niet-wettelijk erkende beroepsopleiding voor volwassenen dan kun je die in principe starten zonder kwalificaties of vergunningen (behalve dan mogelijk voor de locatie, denk aan omgevingsvergunningen, bestemmingsplannen, etc.). Goed om te weten is dat je in aanmerking kunt komen voor een btw-vrijstelling door te voldoen aan de eisen van de Kwaliteitscode voor Opleidingsinstituten voor Kort Beroepsonderwijs en je te registreren bij het CRKBO. Voor particuliere klanten scheelt dat nogal in de prijs. Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid.
ali tum
Weten 1 van jullie de benodigde aanvragen ervoor zouden jullie mij willen benaderen?