• 0

Website scan [webshop verbeteringen en waar moet ik op letten?]

(aangepast)
Omschrijving van je concept:

Beste higherlevel leden,

 

Wij zijn een Kabel webshop en zijn nu momenteel een kleine 9 maanden actief. Laatste tijd proberen we steeds meer de nadruk op onze webshop te leggen voor b2c en b2b klanten. Nu zou ik graag willen vragen voor feedback van onze webshop wat wij kunnen verbeteren en hoop dat jullie ons hierbij willen helpen. En onze webshop even willen scannen en rondkijken wat jullie ervan vinden. Onze webshop is www.kabelman.nl

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We proberen bijna elke dag wel een stukje van de webshop te verbeteren maar een verhelderede blik vanuit consumenten/b2b klanten zou zeer gewaardeerd worden. 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Kabelman wil haar klanten voorzien van het beste advies en product waarnaar de eindgebruiker naar vraagt. 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

we onderscheiden ons in de expertise en extra diensten die we aanbieden in ons vakgebied. 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

we willen eigenlijk de optimale shopping experience voor onze b2c en b2b klanten verbeteren. Op dit moment hebben we redelijk wat bezoekers maar resulteert zich dat nog niet optimaal in aankopen. We hopen op feedback over de webshop, hoe de webshop verbeterd kan worden, wat jullie eerste indruk is als jullie de webshop openen en tips hoe ik het kan verbeteren.

Alvast bedankt voor jullie feedback. 

aangepast door Kabelman
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welkom op Higherlevel!

 

21 minuten geleden, Kabelman zei:

Kabelman wil haar klanten voorzien van het beste advies en product waarnaar de eindgebruiker naar vraagt.

Als jullie op advies willen inzetten denk ik dat er een grote slag kan worden geslagen door de bezoeker te helpen in zijn zoektocht naar het juiste product. Ik kom in geen enkele productcategorie content tegen waarin jullie uitleg of toelichting geven op de productgroep en/of verschillen die er zijn. Als ik bijvoorbeeld een stroomkabel nodig heb, heb ik echt geen flauw idee of ik C5, C7, C13, C14, C15 of C19 nodig heb. Dat geldt voor alle categorieën: enige begeleidende tekst kan je bezoeker helpen om te begrijpen waar hij op moet letten.

 

Zulke content helpt overigens ook enorm voor je vindbaarheid in zoekmachines. Ik vraag me af hoe goed jullie nu worden gevonden, hebben jullie daar zicht op? Ik zie dat jullie wel de Yoast plugin gebruiken, dus er lijkt enige aandacht aan SEO te zijn besteed. Echter hebben al jullie categoriepagina's geen H1-titel (de basis voor Google om te snappen waar een pagina over gaat) en hebben al jullie diepere categoriepagina's waar producten worden getoond (zoals Displayport) überhaupt geen titel: gemiste kans voor de bezoeker én voor je vindbaarheid.

 

Qua algemene uitstraling mis ik zaken zoals reviews, eventueel een keurmerk en eigenlijk ook duidelijke en consistente informatie. Zo vind ik op de pagina over Verzending de zin "op werkdagen voor 22u besteld, vaak morgen in huis bij producten die op voorraad zijn". Ik begrijp wel dat jullie het voorbehoud willen maken dat er soms iets vertraagt in de bezorging, maar als dat bij jullie blijkbaar zoveel voorkomt zou ik eerder iets als "voor 22u besteld, vandaag verzonden" communiceren, of ergens uitleggen dat een zending soms vertraging oploopt bij de vervoerder. Op productpagina's hebben jullie overigens  "Onze levertijd zit standaard tussen de 1 en 3 werkdagen" staan. Ik zou in ieder geval één lijn trekken in je levertijdcommunicatie. 

 

Op de garantiepagina staat "Heeft u een product bij allekabels.nl besteld en gaat dit binnen de garantieperiode stuk? Dan vervangen wij het product zo snel mogelijk.". Dat je je door de concurrent laat inspireren kan ik begrijpen, maar dit is wel heel letterlijk overgenomen. 

Ik vind de website overigens vrij langzaam. Het laden van pagina's duurt lang, bij het toevoegen aan de winkelmand blijft er in de winkelmandknop een rondje draaien, maar blijkbaar is het artikel al wel toegevoegd.

 

Op de betaalpagina staat een hele opsomming aan betaalmethodes, maar Apple Pay, overboeking, Belfius, KBC en Giropay vind ik in de checkout niet terug.

 

Op de verzendpagina staat dat in Nederland € 3,95 verzendkosten worden gerekend, maar in de checkout krijg ik € 4,95 verzendkosten doorgerekend.

 

Ook is een deel van de site in het Engels (Update cart, Apply coupon, In stock, Compare). Dat draagt allemaal niet bij aan het vertrouwen.

 

42 minuten geleden, Kabelman zei:

we onderscheiden ons in de expertise en extra diensten die we aanbieden in ons vakgebied. 

Welke expertise bedoelen jullie hiermee? Zit dat vooral in de diensten? De nadruk lijkt nu vooral te liggen op een groot assortiment aan kabels, waarbij je als bezoeker graag snel jouw kabel wil vinden en kunt bestellen. 

 

57 minuten geleden, Kabelman zei:

Op dit moment hebben we redelijk wat bezoekers maar resulteert zich dat nog niet optimaal in aankopen.

Wat vinden jullie optimaal? Hoe is jullie conversiepercentage t.o.v. gemiddelden? Hebben jullie zicht op waar mensen afhaken?

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo RubenT,

 

Hartelijk bedankt voor de kritische maar vooral waardevolle feedback! Uw antwoorden vatten precies samen waar we naar opzoeken waren om zodoende onze webshop te verbeteren. 

 

1 uur geleden, RubenT zei:

Dat geldt voor alle categorieën: enige begeleidende tekst kan je bezoeker helpen om te begrijpen waar hij op moet letten.

 

Dit ligt al 3 weken uit bij de leverancier en verwachten spoedig al onze producten te voorzien van correcte product informatie. 

 

1 uur geleden, RubenT zei:

Echter hebben al jullie categoriepagina's geen H1-titel (de basis voor Google om te snappen waar een pagina over gaat) en hebben al jullie diepere categoriepagina's waar producten worden getoond (zoals Displayport) überhaupt geen titel: gemiste kans voor de bezoeker én voor je vindbaarheid.

 

Zeer sterk punt wat wij zeker gaan verbeteren! bedankt voor het opmerken. 

 

In uw eerdere bericht heeft u ontzettend vele punten aangekaart waar wij aan gaan werken. Nogmaals ontzettend bedankt voor de moeite en tijd die u heeft genomen met het afspeuren van onze webshop tot de tijd neme voor een onderbouwde reactie!

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, Kabelman zei:

Dit ligt al 3 weken uit bij de leverancier en verwachten spoedig al onze producten te voorzien van correcte product informatie. 

Ik bedoel vooral content op categoriepagina's, met jouw reactie lijk je in te gaan op productpagina's. In lijn met mijn voorbeeld over de stroomkabels zou ik dus op https://kabelman.nl/product-categorie/stroom/stroomkabels/ bovenaan de pagina een (beknopte) uitleg over het verschil tussen die verschillende C-nummers schrijven, zodat ik als leek begrijp welke ik nodig heb. Daarmee help je je bezoeker in zijn zoektocht naar het juiste product.

 

Informatie op de productpagina's is ook goed, maar ik wil niet iedere C-stekker aan moeten klikken om op die productpagina te lezen wat C5 is, vervolgens teruggaan naar C7, etc. 

 

 

Verder, graag gedaan en veel succes. Wellicht komen er nog aanvullingen van anderen en als jullie zelf verbeteringen hebben doorgevoerd is het altijd leuk om dat hier te laten weten.

 

 

Link naar reactie
  • 0
12 minuten geleden, RubenT zei:

Ik bedoel vooral content op categoriepagina's, met jouw reactie lijk je in te gaan op productpagina's. In lijn met mijn voorbeeld over de stroomkabels zou ik dus op https://kabelman.nl/product-categorie/stroom/stroomkabels/ bovenaan de pagina een (beknopte) uitleg over het verschil tussen die verschillende C-nummers schrijven, zodat ik als leek begrijp welke ik nodig heb. Daarmee help je je bezoeker in zijn zoektocht naar het juiste product.

aah kijk duidelijk verhaal ik begrijp de insteek. Inderdaad scherp punt om iets van informatie te geven aan de 'leeks' (knipoog) zodat zij inderdaad niet uren aan het zoeken zijn naar het juiste product. 

 

14 minuten geleden, RubenT zei:

Wellicht komen er nog aanvullingen van anderen en als jullie zelf verbeteringen hebben doorgevoerd is het altijd leuk om dat hier te laten weten.

We gaan zeker de nodige punten en ideeën doorvoeren zodat wij de webshop nog beter kunnen laten ogen/laten functioneren. Ik zal aan het content team vragen of zei het nodige kunnen delen in deze blog. 

Link naar reactie
  • 0

De performance heeft nog wat liefde en aandacht nodig:

 

https://pagespeed.web.dev/report?url=https%3A%2F%2Fkabelman.nl%2Falle-categorieen%2Fvideo-categorie%2F&form_factor=mobile

 

Het niveau /alle-categorieen/ in URL's zoals https://kabelman.nl/alle-categorieen/video-categorie/ zou ik verwijderen. Dit is een te brede vergaarbak (en Google gaat die daarom waarschijnlijk negeren). Je kunt dit overzicht prima kwijt op de homepage. Van de eerste link Alle Categorieën in de hoofdnavigatie kun je dan meteen Home maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zorgen dat er bij de productpagina's content staat over het product. Het lijkt alsof dit ontbreekt of in iedergeval bij de producten die ik heb bekeken.

Als er wel een beschrijving staat klopt de lay-out niet. Met dit soort websites is content king.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.