Ik heb onlangs voor een Duits bedrijf waarvoor ik freelance een zakenreis gemaakt naar Amerika. Ik mag alle reiskosten (exclusief BTW) vergoeden van het bedrijf. Nu rest mij de vraag, hoe krijg ik de BTW (ofwel "sales tax") terug van gemaakte kosten in Amerika (hotel, uber taxi, esta visa)?
Ik heb bijvoorbeeld een hotel factuur waarop "Occupancy Sales Tax" en "State Occupancy Tax" staat. Kan ik dit bedrag (omgerekend naar euros) gewoon een-op-een aangeven bij de BTW aangifte?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
shpponer
shpponer
Ik heb onlangs voor een Duits bedrijf waarvoor ik freelance een zakenreis gemaakt naar Amerika. Ik mag alle reiskosten (exclusief BTW) vergoeden van het bedrijf. Nu rest mij de vraag, hoe krijg ik de BTW (ofwel "sales tax") terug van gemaakte kosten in Amerika (hotel, uber taxi, esta visa)?
Ik heb bijvoorbeeld een hotel factuur waarop "Occupancy Sales Tax" en "State Occupancy Tax" staat. Kan ik dit bedrag (omgerekend naar euros) gewoon een-op-een aangeven bij de BTW aangifte?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74622-zakenreis-als-zzper-naar-amerika-sales-tax-terugvragen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag