• 0

Hoe wordt Jeugdzorg gefinancierd?

Beste allen,

 

Wat een zoek tocht naar informatie: Met 5 collega's is het doel om een VOF  detachering bureau op te zetten voor zorgmedewerkers, die ingeschreven staan in het skj register ( Stichting kwaliteit register jeugd).

 

Wij gaan ons richten op de volgende doelgroepen.

Gezinnen

- Ouders

- Kinderen, ongeboren – 23jr.

- 1 op 1 begeleiding van jongeren tot 23jr. (thuis en op een groep/elders)

- Omgang

 

In mijn zoektocht kan ik helaas de onderstaande vragen nog niet beantwoorden.

Wie kan  mij hierbij helpen of verwijzen naar site waar ik onderstaan informatie terug kan vinden.

 

 

1] Financiering

- Onder welke wet valt ons aanbod?

- Kunnen cliënten zelf aanspraak doen op de financiering of is er een indicatie/doorverwijzing nodig?

- Er moet gekeken worden of er sprake is van ingekochte zorg of niet. Dit is afhankelijk van of wij een ‘hoofdaannemer’ zijn of ‘onderaannemer’.

- In de regio Zaandam wordt er met segmenten gewerkt (laag, middel, zwaar). Hier zit ook een (maximaal) budget aan gebonden.

To do

- Financiële stroming in kaart brengen (wat willen wij wel/niet).

- Uitzoeken wat wij voor ons aanbod kunnen vragen.

- WMO, WLZ en de Jeugdwet uitwerken (aan welke criteria moet de ontvanger van het geld voldoen? Denk hierbij aan bepaalde vergunningen, papieren en verzekeringen).

 

Alvast dank voor het meedenken.

 

MVG, Mayra 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel.

 

5 minuten geleden, MayraL zei:

- Kunnen cliënten zelf aanspraak doen op de financiën of is er een indicatie/doorverwijzing nodig?

Hier zit volgens mij de kernvraag. Gemeenten zijn verantwoordelijk voor de jeugdhulp. Wie gaat jullie betalen? Ik vermoed dat je betaald wilt worden door de gemeenten, niet door de genoemde doelgroepen. De gemeenten in je regio zijn dan ook je eerste halte, met de vraag wat je moet regelen om jeugdhulp in de regio te mogen leveren en wat je voor dat aanbod betaald zou kunnen krijgen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Ron van der Kolk zei:

Welkom op Higherlevel.

 

Hier zit volgens mij de kernvraag. Gemeenten zijn verantwoordelijk voor de jeugdhulp. Wie gaat jullie betalen? Ik vermoed dat je betaald wilt worden door de gemeenten, niet door de genoemde doelgroepen. De gemeenten in je regio zijn dan ook je eerste halte, met de vraag wat je moet regelen om jeugdhulp in de regio te mogen leveren en wat je voor dat aanbod betaald zou kunnen krijgen.

Geweldig dank voor uw snelle reactie Ik ga aan de slag.

Groet, Mayra

Link naar reactie
  • 0

Jeugdhulp wordt door gemeenten individueel of in een samenwerkingsverband van gemeenten aanbesteed. Da's een aparte tak van sport kan ik je vertellen (sowieso bij de overheid en al helemaal als het om zorg op basis van de jeugdwet gaat (of soms ook de Zorgverzekeringswet, de Wet langdurige zorg of de Wmo.)

Aankondigingen van aanbestedingen kun je vinden op https://www.tenderned.nl/

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie
  • 0
18 uur geleden, insparcom zei:

Jeugdhulp wordt door gemeenten individueel of in een samenwerkingsverband van gemeenten aanbesteed.

Als de jeugdzorg die de gemeente zelf aanbiedt via hun leverancier niet voldoet, kunnen ouders in sommige gevallen een Persoonsgebonden budget (PGB) krijgen waarmee ze zelf jeugdzorg kunnen inkopen bij een leverancier naar keuze. Dit hoeft dus niet de leverancier van de gemeente te zijn. Wel kan de gemeente eisen stellen aan de gekozen leverancier om voor vergoeding uit het PGB in aanmerking te komen. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
Op 13-4-2023 om 10:08, MayraL zei:

Beste allen,

 

Wat een zoek tocht naar informatie: Met 5 collega's is het doel om een VOF  detachering bureau op te zetten voor zorgmedewerkers, die ingeschreven staan in het skj register ( Stichting kwaliteit register jeugd).

 

Wij gaan ons richten op de volgende doelgroepen.

Gezinnen

- Ouders

- Kinderen, ongeboren – 23jr.

- 1 op 1 begeleiding van jongeren tot 23jr. (thuis en op een groep/elders)

- Omgang

 

In mijn zoektocht kan ik helaas de onderstaande vragen nog niet beantwoorden.

Wie kan  mij hierbij helpen of verwijzen naar site waar ik onderstaan informatie terug kan vinden.

 

 

1] Financiering

- Onder welke wet valt ons aanbod?

- Kunnen cliënten zelf aanspraak doen op de financiering of is er een indicatie/doorverwijzing nodig?

- Er moet gekeken worden of er sprake is van ingekochte zorg of niet. Dit is afhankelijk van of wij een ‘hoofdaannemer’ zijn of ‘onderaannemer’.

- In de regio Zaandam wordt er met segmenten gewerkt (laag, middel, zwaar). Hier zit ook een (maximaal) budget aan gebonden.

To do

- Financiële stroming in kaart brengen (wat willen wij wel/niet).

- Uitzoeken wat wij voor ons aanbod kunnen vragen.

- WMO, WLZ en de Jeugdwet uitwerken (aan welke criteria moet de ontvanger van het geld voldoen? Denk hierbij aan bepaalde vergunningen, papieren en verzekeringen).

 

Alvast dank voor het meedenken.

 

MVG, Mayra 

 

Hebben jullie ervaring (uitvoerend of management) in de Jeugdzorg?

Want kwaliteitseisen en financiering van zorg is vrij complex, zeker bij jeugd.

Er gelden ook relatief hoge kwaliteitseisen t.o.v. andere vormen van zorg.

 

Zonder ervaring/referenteis kom je er moeilijk tussen.

Er zijn grote wachtlijsten en tekorten. 

 

Ik raad je aan om als onderaannemer bij een bestaande partij te starten.

Als je echt goed personeel hebt dan staan zij hier vast en zeker voor open.

Je kunt in de keuken kijken en daarvanuit je aan gemeenten gaan binden.

(Let wel op de btw-vrijstelling )

 

 

Link naar reactie
  • 0

cp1234 dank voor jouw reactie,

Ja zeker. Wij hebben allen bij de Jeugdbescherming gewerkt. Wij zijn nog werkzaam bij de raad voor de kinderbescherming.

allen zijn skj geregistreerd. Echt super dank. Juist op die wachtlijsten willen wij inspelen.

Wij gaan aan de slag met jouw reactie.

Dank

Link naar reactie
  • 0
Op 14-4-2023 om 17:16, insparcom zei:

Jeugdhulp wordt door gemeenten individueel of in een samenwerkingsverband van gemeenten aanbesteed. Da's een aparte tak van sport kan ik je vertellen (sowieso bij de overheid en al helemaal als het om zorg op basis van de jeugdwet gaat (of soms ook de Zorgverzekeringswet, de Wet langdurige zorg of de Wmo.)

Aankondigingen van aanbestedingen kun je vinden op https://www.tenderned.nl/

@ insparcom Dank voor jouw reactie. Ik heb dit opgeschreven en zal het verder uitzoeken.

Link naar reactie
  • 0
Op 15-4-2023 om 12:13, Ron van der Kolk zei:

Als de jeugdzorg die de gemeente zelf aanbiedt via hun leverancier niet voldoet, kunnen ouders in sommige gevallen een Persoonsgebonden budget (PGB) krijgen waarmee ze zelf jeugdzorg kunnen inkopen bij een leverancier naar keuze. Dit hoeft dus niet de leverancier van de gemeente te zijn. Wel kan de gemeente eisen stellen aan de gekozen leverancier om voor vergoeding uit het PGB in aanmerking te komen. 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.