Jump to content

cp1234

Senior
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    adviseur
  1. Goedemiddag, Dit is echt geheel afhankelijk van de afspraken die zijn vastgelegd over uittreding en/of langdurig verzuim. Wanneer de VOF zich verzekert voor AOV. Hoort die rekening ook bij de VOF zou ik denken, maar bij zelfstandigen is de AOV vaak op persoonlijke titel afgegeven. Als ik mij niet vergis.
  2. Goedemiddag, In jouw vraag / verhaal lopen echt heel veel juridische aspecten door elkaar. Ik raad je echt aan je verhaal / businessmodel goed uit te schrijven en/of deze aan een arbeidsjurist voor te leggen. Het kost je eenmalig geldt, maar voorkomt problemen.
  3. Goedemiddag, Op basis waarvan wil je de vooruitgefactureerde omzet naar beneden aanpassen? Dit is toch een gegeven (feit). Zeker in het geval van abonnementen e.d. Onder bepaalde voorwaarden mag je debiteuren afboeken https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aangifte_doen_en_betalen/aangifte_corrigeren/btw_terugvragen/teruggaaf_door_oninbare_vorderingen#:~:text=Als u een factuur stuurt,uw vordering (gedeeltelijk) oninbaar.&text=U kunt deze btw dan terugvragen. Kijk hier even goed na want deze voorwaarden zijn van toepassing voor het terugvorderen van btw. Voorraad mag je herwaarderen, maar dat moet natuurlijk wel gegrond zijn.
  4. Goedemorgen, Ik raad je aan het als ondernemer (zzp-er) uit te voeren en gebruik te maken van de Kleine Ondernemersregeling. Je geeft aan altijd winst te maken, maar items kunnen ook onverkoopbaar blijken of stukgaan in het proces. In dit geval moet je het vernietigen of voor veel minder verkopen. Dan is er wel sprake van verlies.
  5. Je winst en verliesrekening levert een bedrijfsresultaat op. Normaal gesproken plaats je daaronder o.a. je belastingen om tot het netto resultaat te komen. Dat kan onder de noemer 'restitutie vpb'
  6. Goedemorgen, Je vraag is tweedelig. 1) Het inbrengen Dat kan. Bij voorkeur op basis van een factuur, maar een incidentele boeking met als bewijs de bankafschrijving is mogelijk. Neem dan wel een hele duidelijke omschrijving. 2) Het afschrijven Dat mag wanneer het bedrag boven de drempelwaarde voor afschrijvingen (450,- euro) ligt.
  7. Dit inderdaad, en wanneer hij ze alsnog zelf in dienst neemt of je neemt ze van hem over, dan zit je met opvolgend werkgeverschap
  8. Voor een medewerker is per maand het fijnst. Dat sluit (vaak) het beste aan op zijn eigen uitgavenpatroon (energiekosten, woning e.d.). Wanneer jij klanten per 4-weken factureert (bijv. in de zorg best gebruikelijk) dan zou ik het daarop aan laten sluiten
  9. Ik bedoel dit niet vervelend, maar wanneer het om deze bedragen gaat kun je beter een specialist inhuren die het één keer goed uitzoekt én opzet. Het is een sterk forum, maar toch.
  10. Er lopen wat zaken door elkaar in je verhaal, zoals het verlonen binnen een eenmanszaak. Wanneer het gaat om verloning dan kunnen er wat zaken via de Wkr onbelast worden verloond. Daar zijn wel specifieke voorwaarden voor. Dat zou op jouw BV kunnen. Daarbij geldt dat je (mits het binnen de Wkr pas) tot 200 euro per maand (ten hoogste 10% van het loon) als bonus onbelast uit mag keren.
  11. In veel gevallen wordt er binnen 'consultantsovereenkomsten' een concurrentiebeding opgenomen. Zeker wanneer je met bedrijfsgevoelige informatie aan de slag gaat. Het is een Amerikaans bedrijf. De kans is meer dan groot dat zij wel een beding opnemen die jouw mogelijkheden beperkt. Zo beschermen zij de eigen business. Holding maakt niet uit.
  12. Wat is jouw motivatie om naar een dergelijke overeenkomst over te willen stappen? Als je het nu goed hebt zoals je zelf aangeeft.
  13. Goedemorgen, Hier staat het helder beschreven: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/uw_facturen_bewaren Los van de verplichting zou je het zelf ook moeten willen. Het geeft ook inzicht in stukprijzen én prijsontwikkelingen van je leveranciers.
  14. Beste leden, Onze organisatie levert nu enkele jaren hulp vanuit de Wmo én vanuit PGB. Het betreft begeleiding ,activerend werk én een stukje huishoudelijke ondersteuning. Daarvoor hebben wij contracten met diverse gemeenten (+/- 10). Nu zien wij binnen onze doelgroep (voorn. ouderen) een steeds grotere doorstroom richting de wet langdurige zorg (wlz). Wij hebben dat middels onderaanbesteding afgevangen, zodat cliënten in de overbruggingsfase (van thuis naar verzorgingshuis) dezelfde hulp/begeleiding kunnen behouden. Echter zien wij daar veel geld verloren gaan richting de tussenpartij en levert het veel extra administratie op. Voor wlz is een Wtzi-aanvraag nodig. Mijn vragen zijn: 1. Tot en met de wtzi-aanvraag kan ik alles vinden, maar is er een loket/informatiepunt voor hoe het daarna moet? 2. Mag je al een contract sluiten met het zorgkantoor onder voorbehoud van de goedkeuring wtzi of kan dat niet?
  15. Dat klopt. Zelf verwacht ik dat deze paniek iets is van de komende dagen. Daarna 'leren we ermee dealen'. Wanneer de scholen massaal sluiten hebben we geen keuze, maar tot die tijd wachten we even af.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept