• 0

Eisen studenten in opleiding binnen het bedrijf

Goedemiddag allemaal,

 

Graag zou ik gaan werken met studenten in opleiding, om hen ervaring in de praktijk op te laten doen.

Denk hierbij aan het meedraaien - en uiteindelijk geven van kookworkshops en lessen over voeding en gezondheid. 

Maar ook administratieve taken, berichten op social media plaatsen enz. kunnen onderdeel zijn van de werkzaamheden.

 

Nu ga ik er vanuit dat er bepaalde eisen zijn aan het aannemen van studenten in opleiding.

Ik las al het één en ander over een erkend leerbedrijf moeten zijn?

Door alle informatie zie ik door de bomen het bos even niet meer, daarom hier de vraag.

 

Welke eisen zijn er vanuit een bedrijf om te mogen werken met studenten in opleiding?

 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

 

Alvast bedankt.

 

Groetjes,

Priscilla

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1
(aangepast)

Voor mbo-studenten is de organisatie SBB een centrale plek om meer informatie in te winnen (en o.a. een erkend leerbedrijf te worden).

 

Voor hbo- of wo-studenten zijn de eisen vaak bepaald door de hogeschool of universiteit. Zij zullen hun eigen voorwaarden hebben die per opleiding kunnen verschillen.

 

Een goede eerste stap lijkt me concreet maken in welk werk/leergebied je ruimte hebt voor een stagiair en dan te bepalen op welk niveau (mbo of hbo/wo) deze plek is, kijkend naar de stageopdracht. Dan weet je of je bij het SBB kunt aankloppen of naar een hogeschool of universiteit moet zoeken en in welke studierichting je moet zijn.

 

Hou er wel rekening mee dat je een stagiair niet inzet als verkapte medewerker, de focus moet op ontwikkeling liggen en niet op productie.

 

Edit: ik zie dat Ron me net voor was met een handige link waar bovenstaande in hoofdlijnen ook staat.

aangepast door RubenT
Edit n.a.v. reactie Ron
Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, RubenT zei:

Voor mbo-studenten is de organisatie SBB een centrale plek om meer informatie in te winnen (en o.a. een erkend leerbedrijf te worden).

 

Voor hbo- of wo-studenten zijn de eisen vaak bepaald door de hogeschool of universiteit. Zij zullen hun eigen voorwaarden hebben die per opleiding kunnen verschillen.

 

Een goede eerste stap lijkt me concreet maken in welk werk/leergebied je ruimte hebt voor een stagiair en dan te bepalen op welk niveau (mbo of hbo/wo) deze plek is, kijkend naar de stageopdracht. Dan weet je of je bij het SBB kunt aankloppen of naar een hogeschool of universiteit moet zoeken en in welke studierichting je moet zijn.

 

Hou er wel rekening mee dat je een stagiair niet inzet als verkapte medewerker, de focus moet op ontwikkeling liggen en niet op productie.

 

Edit: ik zie dat Ron me net voor was met een handige link waar bovenstaande in hoofdlijnen ook staat.

Hi Ruben,

 

Dankjewel. De focus zal in eerste instantie op Mbo liggen inderdaad, maar zeker ook de moeite waard om voor het hbo en wo eens uit te gaan zoeken wat ik zou kunnen bieden. Dankjewel voor je reactie.

 

Groetjes,

Priscilla

Link naar reactie
  • 0

Bij Mbo studenten wordt verwacht dat je ze klaarstoomt voor het beroepsveld.

Daar liggen de eisen hoger en wordt verwacht dat je ze daadwerkelijk opleid.

 

Bij Hbo studenten verwachten ze dat er een uitdagende opdracht lig, maar mogen/willen ze vaak ook wel meewerken in kleine taken/opdrachten. Voorwaarde is vaak wel dat je een bedrijf van enige omvang hebt.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.