• 0

Ervaringen met Invorderingsbedrijf / Incassocenter

Besten,

Vorig jaar heb ik Incassocenter ingeschakeld voor een grote factuur die niet werd betaald. Ik ging af op 'No cure, no pay'. Mij werd geadviseerd een serviceovereenkomst aan te gaan: ik zou het risico afdekken op bijkomende kosten, en de kans op succes zou groter zijn. In de spanning rond mijn financiële ongemak met mijn niet-betalende klant (het ging om rond de 10k), ging ik akkoord. Ik voldeed de bijna €800,-. Na veel onduidelijke communicatie met Incassocenter (ik had met wel 5 contactpersonen te maken, die allemaal tegenstrijdige dingen beweerden) werd destijds mijn factuur eindelijk betaald, en mijn dossier gesloten. Dat ging niet zomaar: ik had een boze mail gestuurd over alle onduidelijkheid, en werd eerst nog even telefonisch uitgescholden door een medewerker. Heel gezellig allemaal.

Nu, een jaar later, ontvang ik zonder enige aankondiging een nieuwe factuur: omdat ik niet uiterlijk 3 maanden voor het verstrijken van het jaar per aangetekende brief mijn contract heb opgezegd, word ik automatisch verlengd. Kennelijk ben ik ooit met die voorwaarden, waar ik overigens nooit voor heb getekend, akkoord gegaan. Ik mag dus weer bijna €800,- betalen voor een dienst die ik niet wil en niet nodig heb. Ik probeer nu al geruime tijd om mijn situatie uit te leggen, en te verzoeken de factuur te doen vervallen, maar ik word steeds verkeerd begrepen en er worden bizarre aannames gedaan over wat ik wel of niet tegen een collega zou hebben gezegd. Het komt er nu op neer dat een dienst die je inschakelt omdat je een wanbetalende klant hebt, jou zelf op dubieuze wijze op kosten jaagt. Je zult als bedrijf zo je geld willen verdienen. Ik heb er geen woorden voor.

Mijn vraag: mag ik gehouden worden aan voorwaarden waar ik ooit met een kort mailtje kennelijk akkoord op heb gegeven, maar die nooit afzonderlijk onder mijn aandacht zijn gebracht? Kortom: staat IC in zijn recht door mij volgens de kleine lettertjes opnieuw een servicecontract af te troggelen? De voorwaarden zijn met enig zoeken wel op de site te vinden, maar ik ben er dus nooit afzonderlijk op gewezen.

Dank voor alle hulp!

Paul van Vliet

Aanbevolen berichten

• 0
Zojuist, JacobV zei:

De eerste datum weet ik inmiddels:

De mondelinge behandeling van de bodemprocedure zal zijn:

Dinsdag 8 oktober 2024
9:00 uur tot 10:30 uur

Rechtbank
Jansstraat 81

Haarlem

Het is inderdaad vakantietijd. Daarbij begrijp ik van de site Publical, dat de medewerkers het allemaal naast hun eigen werk doen.

Qua dagvaarden zou je wellicht op Facebook een oproepje kunnen doen: daar stonden destijds ook vele reacties, als ik me goed herinner op de pagina van FTM, na het eerste artikel in 2019. Het lijkt mij handiger als je iemand in de arm neemt, die al kennis heeft gemaakt met IVB.

En volgende datum: 

Mondelinge behandeling van Hoger beroep zaak van de gedupeerde wordt op 7 november as om 14:00 uur behandeld, waarbij ook FTM is toegevoegd

FTM zelf heeft om 10:00 uur de hoger beroepzaak tegen IVB.

Het is in deze rechtbank. Daar worden alle hoger beroep zaken behandeld. Maar op deze dag dus 2 zaken tegen IVB; dagvullend programma? 

image.png.a37e3e67d666cbc381b7469aaea7f039.png

• 0

Dank! Inmiddels heb ik bij TrustPilot mijn review geplaatst. https://nl.trustpilot.com/review/invorderingsbedrijf.nl?sort=recency
Het is de laatste, van Ludulicious B.V. 

IVB is de laatste tijd erg slecht bereikbaar - ook inzake juridisch conflict. Ze zullen erg druk zijn met het voorbereiden op deze twee zaken... Wat is het inhoudelijke onderwerp van deze zaken? De ene is van FTM en de andere een gedupeerde. Enig idee wie dat is?

• 0
19 uur geleden, Erwtensoep zei:

Dank! Inmiddels heb ik bij TrustPilot mijn review geplaatst. https://nl.trustpilot.com/review/invorderingsbedrijf.nl?sort=recency
Het is de laatste, van Ludulicious B.V. 

IVB is de laatste tijd erg slecht bereikbaar - ook inzake juridisch conflict. Ze zullen erg druk zijn met het voorbereiden op deze twee zaken... Wat is het inhoudelijke onderwerp van deze zaken? De ene is van FTM en de andere een gedupeerde. Enig idee wie dat is?

Dat is volgens mij het vervolg hierop: ECLI:NL:RBNHO:2024:1304, Rechtbank Noord-Holland, C/15/346977 / KG ZA 23-670

• 0
20 uur geleden, JacobV zei:

Dat is volgens mij het vervolg hierop: ECLI:NL:RBNHO:2024:1304, Rechtbank Noord-Holland, C/15/346977 / KG ZA 23-670

Dit betreft de zaak waarbij het IVB is gelukt (hoe dan?) om bewijsbeslag te laten leggen (intimidatie) bij een gedupeerde met een heel lange adem en informatiedragers in te vorderen, teneinde toestemming te krijgen om met een stofkam door diens correspondentie te mogen gaan - op zoek naar namen van medegedupeerden vermoedelijk. De rechter beoordeelde het als een ordinaire phishing expeditie (zie de toelichting). 

Heb zojuist jouw review bij TrustPilot gelezen en ook bij jou is het onovertroffen effectieve model toegepast. Eerst een nutteloos abonnement aansmeren - voor een aanzienlijk bedrag overigens, wat nogal fluctueert - en daarna het patroon zoals ervaren door FTM en vele anderen. 3 mailtjes omschrijven als 86 contactmomenten, ontzettend veel, ongespecificeerd werk veinzen en rap aansturen op gerechtelijke procedure, waarna het contact verdampt en de vaart eruit is.

Ondertussen blijf je wel rekeningen krijgen en nul opheldering.

Zie nu ook weer nieuwe, gelijkluidende verhalen op TrustPilot en Publical: ondanks de toezeggingen steeds van IVB, bij elke nieuwe media-exposure, verandert er blijkbaar niets.

• 0
On 25/09/2024 at 14:14, JacobV said:

Heb zojuist jouw review bij TrustPilot gelezen en ook bij jou is het onovertroffen effectieve model toegepast. Eerst een nutteloos abonnement aansmeren - voor een aanzienlijk bedrag overigens, wat nogal fluctueert - en daarna het patroon zoals ervaren door FTM en vele anderen. 3 mailtjes omschrijven als 86 contactmomenten, ontzettend veel, ongespecificeerd werk veinzen en rap aansturen op gerechtelijke procedure, waarna het contact verdampt en de vaart eruit is.

Ondertussen blijf je wel rekeningen krijgen en nul opheldering.

Het maakt me niet zo veel uit dat we een behoorlijk bedrag moe(s)ten betalen, als er dan maar actie is. Ben inmiddels in contact met de jurist die meerdere gedupeerden heeft en bezig is met een class-action zaak. De wortel moet uit deze toko.

Wat ik me afvraag: als je twee schuldeisers hebt, dan kun je in beginsel faillisement van een B.V. aanvragen. In ieder geval kun je beslag laten leggen op de bankrekeningen. Waarom heeft nog niemand dit gedaan? Of is dit wel gedaan, maar zonder resultaat?

Wij overwegen nu om ook aan te sluiten bij deze class-action zaak. Hoe meer gedupeerden, hoe sterker die zaak.

Ik verwacht nog deze week een update in ons dossier. Morgen heb ik een gesprek met mijn huidige advocaat.

• 0

Ben vorige week ook in dit bedrijf getrapt. Na de vriendelijke intake zijn ze gelijk begonnen met fouten maken. De volgende dag heb ik ze gecorrigeerd en de kans gegeven hun fout te herstellen. Daarna begon hun vertragingstactiek en had ik door dat het geen zuivere koffie was.
Ik heb de boel per email en aangetekend stopgezet en wil mijn 'abonnementsgeld' a 768,- euro terug omdat ze niet leveren wat ze beloven. Ik betwijfel of ze dat gaan doen.

Kan ik me ergens bij aansluiten?

• 0
10 minuten geleden, Bosdeva zei:

Kan ik me ergens bij aansluiten?

Je zou degene boven je kunnen berichten via DM

Op 1-10-2024 om 17:17, Erwtensoep zei:

Ben inmiddels in contact met de jurist die meerdere gedupeerden heeft en bezig is met een class-action zaak.

Sterkte!

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0
Op 1-10-2024 om 17:17, Erwtensoep zei:

Het maakt me niet zo veel uit dat we een behoorlijk bedrag moe(s)ten betalen, als er dan maar actie is.

Behalve dat het abonnement NIETS toevoegt ten opzichte van een losse opdracht, want alle kosten worden alsnog in rekening gebracht en niet zo zuinig ook. Dan nog geen inzicht, want amper gespecificeerd en zeker niet voorzien van bewijsmateriaal zoals kopietjes. Nadeel is ook dat het automatisch doorloopt en alleen gestopt kan worden middels een aangetekend schrijven. Aanmelden kan online met een kruisje. 

Dus zo'n nutteloze overeenkomst betalen, zou mij wel degelijk uitmaken. Dit lees je overigens bij bijna iedereen; mooie bron van inkomsten, waar ze niets extra voor hoeven doen.

• 0
Op 11-10-2024 om 11:09, Bosdeva zei:

Ik heb de boel per email en aangetekend stopgezet en wil mijn 'abonnementsgeld' a 768,- euro terug omdat ze niet leveren wat ze beloven. Ik betwijfel of ze dat gaan doen.

Sorry te horen dat jij nummer zoveel in de rij bent.

Abonnementsgeld terugstorten gaan ze niet doen - lees even op Publical en Trustpilot - en als je het niet aangetekend hebt stopgezet, krijg je komend jaar weer zo'n rekening. Desnoods onder dwang van deurwaarders. Hopelijk heb je onderhand contact met degenen die door de moderator waren voorgesteld? Hou ons op de hoogte aub. Dank.

• 0
(aangepast)

Ik heb Bosdeva een PB gestuurd met de informatie.

Ons dossier is inmiddels gesloten en me gewonnen gegeven... Afwikkeling ging erg snel, dus ze rekken en strekken alles tot in lengte van dagen. Binnen een dag afgerekend en inmiddels de overige 'facturen' als gecrediteerd ontvangen.

Er is voor IVB geen reden om snel te zijn. Ze zijn harteloos, gevoelloos en m.i. ook gedachtenloos. Op deze manier je geld verdienen... Je moeder zal trots op je zijn!

En doe je medeondernemers een lol: plaats een review op Google en op Trustpilot. Daar zijn ze gevoelig voor. Wat ze absoluut niet willen is dat hun 'reputatie' minder wordt. 

aangepast door Erwtensoep
Extra informatie
  • 1

Heb er erg veel moeite voor moeten doen maar ik heb zowel de schriftelijke bevestiging dat mijn abonnement is opgezegd binnen als de belofte dat het abonnementsgeld wordt teruggeboekt. Dat was niet gelukt als ik niet zoveel info uit dit forum had kunnen halen, bijvoorbeeld over hun zorgplicht om te waarschuwen als de kosten hoger worden. Waarvoor dank!

Ik heb eerst een telefoongesprek gehad waarin werd gedreigd dat ik tweeenhalf duizend euro incassokosten zelf moest gaan betalen als ik het abonnement terug wilde draaien. 

Gelukkig was dit zo absurd dat ik er niet intrapte hoewel het een moment heel geloofwaardig klonk.

Ik heb Trustpilot een mail gestuurd dat de site van Incassocenter misleiding bevat wat betreft de klachtenprocedure. (je kunt als opdrachtgever van een incasso niet bij incassoklacht.nl terecht bijvoorbeeld)
Ook heb ik iemand van Incassocenter benaderd via LinkedIn met het verzoek om het abonnement terug te betalen. Antireclame op linkedIn is natuurlijk niet leuk.

Mijn advies zou zijn aan iedereen die met dit bureau te maken heeft: Neem alle gesprekken op zodat je kunt aantonen hoe intimiderend ze zijn. 
Ik vraag me ook af hoe legaal een abonnement is waar je online voor tekent zonder dat je de tijd krijgt om de algemene voorwaarden goed te lezen maar gelukkig hoef ik daar nu niet meer achteraan.

Voor mij liep het dus goed af. Ik ben veel tijd kwijt en een ervaring rijker.

• 0
Op 22-10-2024 om 16:08, Erwtensoep zei:

Ons dossier is inmiddels gesloten en me gewonnen gegeven..

Jammer, je leek erg strijdbaar. Maar ook begrijpelijk: 90% van de uit kleine ondernemers bestaande doelgroep van IVB, heeft niet de tijd, energie, mankracht én financiële reserves om de zuigende strijd met ze aan te gaan. In de YouTube uitzending van Tim Hofman komt naar voren dat IVB een enorme vastgoedportefeuille bezit en dus miljonair is. Dit, samen met een stel stagiaires, maakt dat ze alles eindeloos kunnen rekken en zo hun klanten uitputten. Op elk gebied.

Het is hun succesformule, getuige de constante stroom negatieve beoordelingen op Trustpilot.

Waar ze ondanks de toegedane beloftes, gewoon mee door kunnen gaan.

Omdat het kan.

• 0
Op 22-10-2024 om 17:23, Bosdeva zei:

Ik heb Trustpilot een mail gestuurd

Het is al winst dat de meeste negatieve comments nu blijven staan. Voorheen werden ze standaard aangemerkt als onwaar en verwijderd. Plus er kwamen 2 positieve voor in de plaats.

Fijn voor je dat het contract ontbonden is en je je geld terug hebt; dit is een unicum.

Hopelijk de nieuwe werkwijze van ze ;)))

• 0
31 minutes ago, JacobV said:

Jammer, je leek erg strijdbaar.

Strijdbaar zeker, maar de negatieve energie die het kost weegt niet op tegen de winst die we uiteindelijk kunnen halen. En dan zou procederen alleen maar voor 'het recht' zijn en voor toekomstige klanten. Heb overwogen om een GoFundMe te starten om op die manier tegengas te geven. Mijn advocaat heeft dat afgeraden: voor je het weet ben je jaren bezig om gerechtigheid te halen en het levert je per saldo niets op. Ja: de voldoening van gerechtigheid. Daar kun je alleen niet van eten.

Zoals mijn advocaat zei: Met eerlijk zaken doen kun je 's avonds heerlijk slapen. Laat IVB maar onristige nachten hebben. Zij kunnen straks aan hun kinderen vertellen wat een enorme oplichters ze zijn.

Conclusie: uithuilen, doorslikken en weer door. Dan maar duur leergeld. Nu kan ik weer ondernemen zonder gezeur.   

• 0
Op 28-10-2024 om 14:40, Erwtensoep zei:

Strijdbaar zeker, maar de negatieve energie die het kost weegt niet

Daarom ook de rest van mijn commentaar: het is begrijpelijk. Zo gaat het 9 van de 10 keer en IVB wéét dat; dat de ondernemer dat allemaal niet heeft. Tijd, energie en geld.

Daarom zwijgen ze je eerst dood, zodat je de stekker eruit trekt.

Om daarna de druk op te voeren, nu het om betaling aan hún gaat.

Elk fatsoenlijk mens doet inderdaad liever op een eerlijke manier zaken.

IVB heeft geen last van slapeloze nachten, getuige het feit dat ze ondanks tegenstand en media aandacht jaar in, jaar uit stug doorgaan op het ingeslagen pad.

De heren eigenaren zijn een stel en ik weet niet of ze kinderen hebben, maar voor de familie schamen ze zich blijkbaar niet. Als je ze hoort praten in de YouTube uitzending of bij Follow The Money geloven ze zichzelf. Geen idee hoe iemand dat rechtpraat voor zichzelf.

Maar 8 november as zijn er dus 2 openbaren rechtszaken aan het IJdok Amsterdam, oa met FTM. Benieuwd hoe dat gaat lopen.

• 0
Op 31-10-2024 om 15:31, MarjoS zei:

De rechtszaak is niet op 8 november, maar op donderdag 7 november.

Sorry, klopt. Zie mijn eerdere bericht over de tijden en locatie. Dankjewel voor je oplettendheid.

Mondelinge behandeling van Hoger beroep zaak van de gedupeerde wordt op 7 november as om 14:00 uur behandeld, waarbij ook FTM is toegevoegd

FTM zelf heeft om 10:00 uur de hoger beroepzaak tegen IVB.

image.png.4b248ad25495ec7140b05b44344472c1.png

• 0

Hoi wat een gedoe bij incassocenter Denhaag.ik kom niet van ze af ze gaan maar door.mijn mails worden niet beantwoord, krijg ik weer een factuur. Bellen gaat volgens mij bij hun een rode lamp aan krijg gewoon niemand aan de lijn ze zijn in mei 2024 begonnen om 1100 euro binnen te halen .bij tegen partij is nooit een deurwaarder geweest of een brief.ik heb wel div rekeningen betaald ze zijn nu nog bezig. Komt telkens in mijn mail een terugbellen verzoek .maar er heeft niemand gebeld.ik word gek van dit bedrijf en weet me geen raad zwarte boek ,folo de manny heel internet staat vol maar alles iedereen is blijkbaar bang voor claims. Wie kan mij raad geven.ik vraag voor HELP de advocaat bv in de zaak Roermond HELP

• 0
Op 31-10-2024 om 15:31, MarjoS zei:

De rechtszaak is niet op 8 november, maar op donderdag 7 november.

De uitspraak staat nu online: (voor de kijkers links achterin: IVB probeerde toestemming te krijgen om bij een oud-gedupeerde door allerlei gegevensdragers te mogen gaan, door de rechtbank beoordeeld als fishing expedition).

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:RBNHO:2024:13701

Rechtbank Noord-Holland

Datum uitspraak04-12-2024

Datum publicatie16-01-2025

ZaaknummerC/15/349043

Rechtsgebieden Verbintenissenrecht

Bijzondere kenmerken Bodemzaak

Inhoudsindicatie

IVB stelt dat {Gedaagde 1} een online lastercampagne tegen haar is gestart. IVB heeft bewijsbeslag gelegd en vordert inzage in de beslagen bescheiden. Volgens IVB zal uit die bescheiden blijken dat {Gedaagde 1} verantwoordelijk is voor publicaties over IVB die anoniem of met gebruikmaking van aliassen op internet zijn geplaatst. De rechtbank wijst de inzagevorderingen van IVB af. Van de publicaties onder de eigen naam van {Gedaagde 1} staat vast dat {Gedaagde 1} die berichten heeft gepubliceerd. Daarvoor heeft IVB dus geen belang bij inzage in de beslagen bescheiden. Er zijn daarnaast geen concrete aanwijzingen dat {Gedaagde 1} verantwoordelijk is voor de anonieme publicaties. Daarom is de rechtsbetrekking tussen IVB en {Gedaagde 1} onvoldoende aannemelijk geworden en is sprake van een ‘fishing expedition’. In reconventie vordert {Gedaagde 1} opheffing van het bewijsbeslag. De rechtbank wijst die vordering af, omdat niet is gebleken dat {Gedaagde 1} hinder ondervindt van de handhaving van het bewijsbeslag totdat de beslissingen over de inzagevorderingen onherroepelijk zijn.

• 0
Op 13-1-2025 om 10:19, joepmeloen zei:

Hoi wat een gedoe bij incassocenter Denhaag.ik kom niet van ze af ze gaan maar door.mijn mails worden niet beantwoord, krijg ik weer een factuur. Bellen gaat volgens mij bij hun een rode lamp aan krijg gewoon niemand aan de lijn ze zijn in mei 2024 begonnen om 1100 euro binnen te halen .bij tegen partij is nooit een deurwaarder geweest of een brief.ik heb wel div rekeningen betaald ze zijn nu nog bezig. Komt telkens in mijn mail een terugbellen verzoek .maar er heeft niemand gebeld.ik word gek van dit bedrijf en weet me geen raad zwarte boek ,folo de manny heel internet staat vol maar alles iedereen is blijkbaar bang voor claims. Wie kan mij raad geven.ik vraag voor HELP de advocaat bv in de zaak Roermond HELP

De advocaat in de zaak Roermond zou je moeten opzoeken, of misschien weet iemand dat hier?

Of je kunt 'folo de manny'   (ik moest even denken wat je bedoelde) benaderen: Follow The Money is al heel lang betrokken bij IVB, zie oa op YouTube de uitzending samen met BOOS van Tim Hofman. Ook tegen FTM waren al aanklachten.

Wellicht kan ook een van de gedupeerden op de site Publical je verder helpen?

• 0
Op 23-1-2025 om 18:58, joepmeloen zei:

Er is blijkbaar geheim plicht.niemand benaderd me met hulp.

Zoals op Publical te lezen valt, is er al een grote groep bezig met een zaak. Ik heb geen idee hoe dat er voor staat eigenlijk maar dat zal al een eind op streek zijn.

Verder valt te lezen dat IVB zich regelmatig voordoet als mede gedupeerde. Mensen zullen daarom voorzichtig zijn?

Het meest handige lijkt mij om die journalist bij FTM te benaderen. Die kan jou vast verder helpen.

Hou ons op de hoogte aub. Dank en succes!!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar