Ga naar inhoud
Geplaatst:

Kees van R.

Hallo, ik ben ZZPer en ga dit jaar stoppen met mijn bedrijf. We gaan emigreren naar Spanje. Mijn bedrijfspand ga ik dan verhuren.

Tegen welke regels loop ik aan of waar moet ik rekening mee houden.

Gr Kees van Rooijen 

Featured Replies

Geplaatst:

wimj

Ik zou het niet weten, maar ik vermoed dat het wel relevant is of je een eenmanszaak of een BV hebt, Of nog een andere vorm.

Kun je dat vertellen?

Geplaatst:

Jeroen Kisters RPLU ARe

Beste Kees,

Naast het staken van je bedrijf zou ik nagaan hoe de huur in Spanje wordt belast.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Aangezien je met de belastingdienst van NL én Spanje te maken krijgt, raadpleeg een adviseur die zich toelegt op beide landen. 

Sowieso moet je afrekenen over de stille reserve in je bedrijfspand en daarnaast blijf je bij verhuurd vastgoed altijd belastingplichtig in NL (box 3).

Hoe Spanje daarmee omgaat?? Vandaar de tip voor een adviseur die beide landen kent.

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Jeroen Kisters RPLU ARe

48 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Hoe Spanje daarmee omgaat?? Vandaar de tip voor een adviseur die beide landen kent.

Beste Kees,

Die adviseur zou Jan-Willem Wijnbergen kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

Geplaatst:

Kees van R.

• Auteur
Op 5-5-2023 om 16:08, wimj zei:

Ik zou het niet weten, maar ik vermoed dat het wel relevant is of je een eenmanszaak of een BV hebt, Of nog een andere vorm.

Kun je dat vertellen?

Hallo wimj,

Ik heb een eenmanszaak.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.