Wij zijn voornemens ons bedrijf per 1-1-2025 te verkopen.
Het bedrijf is een commanditaire vennootschap met mijn vrouw en ik als vennoten. De stille vennoot is mijn eigen stamrecht B.V.
Uiteraard krijgen we te maken met verschuldigde inkomstenbelasting over de stakingswinst.
Over een verkoopbedrag van € 200.000,- hou je normaal gesproken maar de helft over.
Nu zijn er een aantal manieren om dit uit te stellen, bijv. een stakingslijfrente, verkoop aan familie, e.d.
Wat ik mij afvroeg is of er een andere manier is om niet de volle mep IB te betalen, bijv. het deels verschuiven van de winst (winstdeling) naar de B.V.
Wellicht kunnen jullie mij van advies voorzien welke mogelijkheden er zijn.
Alvast bedankt!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Paul_X2
Paul_X2
Wij zijn voornemens ons bedrijf per 1-1-2025 te verkopen.
Het bedrijf is een commanditaire vennootschap met mijn vrouw en ik als vennoten. De stille vennoot is mijn eigen stamrecht B.V.
Uiteraard krijgen we te maken met verschuldigde inkomstenbelasting over de stakingswinst.
Over een verkoopbedrag van € 200.000,- hou je normaal gesproken maar de helft over.
Nu zijn er een aantal manieren om dit uit te stellen, bijv. een stakingslijfrente, verkoop aan familie, e.d.
Wat ik mij afvroeg is of er een andere manier is om niet de volle mep IB te betalen, bijv. het deels verschuiven van de winst (winstdeling) naar de B.V.
Wellicht kunnen jullie mij van advies voorzien welke mogelijkheden er zijn.
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75041-inkomstenbelasting-bij-staken-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag