Ik heb vorige week de aanvraag voor een verkoopaccount in Bol ingediend, maar ik ontving twee dagen geleden een e-mail van het platform en de inhoud van de e-mail is als volgt:
Onlangs heb je aangegeven een verkoopaccount te willen openen bij bol.com. We hebben je aanvraag gecontroleerd. In deze mail lees je hier meer over.
Het verkoopaccount is niet goedgekeurd
Uit de controle blijkt dat een of meerdere gegevens overeenkomen met de gegevens van een eerder gesloten verkoopaccount. Hierdoor is het niet mogelijk je aanmelding goed te keuren. Je verkoopaccount wordt geblokkeerd.
Maar het is heel vreemd, ik heb nog nooit deelgenomen aan de registratie van een ander bedrijf en Bol's account. Ik ben hier vrij zeker van, ik hoef je geen valse informatie te geven, want hier posten lost mijn probleem niet op, ik ben gewoon erg in de war door het moderatiebeleid van Bol.
De informatie die ik heb ingediend omvat:
1. Mijn KvK-nummer
2. Mijn btw-nummer (overeenkomend met mijn bedrijf)
3. Instelling winkelnaam (in overeenstemming met mijn bedrijf)
4. Winkelprofiel (gegenereerd door ChatGPT, door mij aangepast)
5. Retouradres (het adres van een logistiek magazijn waarmee we samenwerken)
6. Bankrekening (onze bedrijfsrekening bij ING)
7. Verificatiecode (de verificatiecode die via de officiële brief van Bol naar het geregistreerde adres van ons bedrijf is gestuurd)
Aangezien ik voor het eerst een BV-bedrijf registreer, zullen in dit geval de gegevens 1, 2, 3, 4, 6 en 7 die ik heb ingediend niet al te veel problemen opleveren. Het enige mogelijke probleem is het retouradres. is een groot magazijn van samenwerking. Zou het kunnen dat andere gesloten verkoopmagazijnen ook samenwerken met dit magazijn, waardoor het platform denkt dat mijn retouradres hetzelfde is en mijn aanvraag dus afwijst?
Ik belde Bol en mailde de beoordelingsresultaten terug, het enige antwoord dat ik kreeg was:
Ter bescherming van onze controles kunnen we je niet mededelen welke gegevens overeenkomen. Het is niet mogelijk je aanmelding nog in behandeling te nemen.
Met vriendelijke groet,
Dat vind ik een beetje te oneerlijk.
Wat denk je dat ervoor zorgde dat mijn aanvraag werd afgewezen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen mijn hoofd leeg te maken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Lumos2023
Lumos2023
Ik heb vorige week de aanvraag voor een verkoopaccount in Bol ingediend, maar ik ontving twee dagen geleden een e-mail van het platform en de inhoud van de e-mail is als volgt:
Onlangs heb je aangegeven een verkoopaccount te willen openen bij bol.com. We hebben je aanvraag gecontroleerd. In deze mail lees je hier meer over.
Het verkoopaccount is niet goedgekeurd
Uit de controle blijkt dat een of meerdere gegevens overeenkomen met de gegevens van een eerder gesloten verkoopaccount. Hierdoor is het niet mogelijk je aanmelding goed te keuren. Je verkoopaccount wordt geblokkeerd.
Maar het is heel vreemd, ik heb nog nooit deelgenomen aan de registratie van een ander bedrijf en Bol's account. Ik ben hier vrij zeker van, ik hoef je geen valse informatie te geven, want hier posten lost mijn probleem niet op, ik ben gewoon erg in de war door het moderatiebeleid van Bol.
De informatie die ik heb ingediend omvat:
1. Mijn KvK-nummer
2. Mijn btw-nummer (overeenkomend met mijn bedrijf)
3. Instelling winkelnaam (in overeenstemming met mijn bedrijf)
4. Winkelprofiel (gegenereerd door ChatGPT, door mij aangepast)
5. Retouradres (het adres van een logistiek magazijn waarmee we samenwerken)
6. Bankrekening (onze bedrijfsrekening bij ING)
7. Verificatiecode (de verificatiecode die via de officiële brief van Bol naar het geregistreerde adres van ons bedrijf is gestuurd)
Aangezien ik voor het eerst een BV-bedrijf registreer, zullen in dit geval de gegevens 1, 2, 3, 4, 6 en 7 die ik heb ingediend niet al te veel problemen opleveren. Het enige mogelijke probleem is het retouradres. is een groot magazijn van samenwerking. Zou het kunnen dat andere gesloten verkoopmagazijnen ook samenwerken met dit magazijn, waardoor het platform denkt dat mijn retouradres hetzelfde is en mijn aanvraag dus afwijst?
Ik belde Bol en mailde de beoordelingsresultaten terug, het enige antwoord dat ik kreeg was:
Ter bescherming van onze controles kunnen we je niet mededelen welke gegevens overeenkomen. Het is niet mogelijk je aanmelding nog in behandeling te nemen.
Met vriendelijke groet,
Dat vind ik een beetje te oneerlijk.
Wat denk je dat ervoor zorgde dat mijn aanvraag werd afgewezen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen mijn hoofd leeg te maken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75072-verkoopaccount-bij-bolcom-is-niet-goedgekeurd/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag