• 0

Vallen subsidie-uren onder omzet? Volledig of deels?

(aangepast)

Ik heb een MIT Haalbaarheidsubsidie toegekend gekregen. Hiermee kan ik 40% van de kosten van het project uit de subsidie betalen; de rest is mijn eigen bijdrage. Nou vraag ik me af hoe ik dat moet boeken. Stel ik steek hier 100 uur in, a € 60 (max. bedrag voor de subsidie). Hiervan kan ik 40% uit de subsidie betalen, dus € 2400. Boek ik het geheel als reguliere omzet, of alleen het deel dat ik vanuit de subsidie kan bekostigen, of nog weer wat anders? Uiteindelijk maakt het voor het financiele eindresultaat niet uit, maar cosmetisch doet het natuurlijk wel wat - en daarmee ook voor de inzichtelijkheid van mijn boekhouding.

 

aangepast door birdofashes
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
30 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Ik zou een subsidie juist afboeken op de kosten, en dus niet als omzet 

Voor kosten kan ik me dat voorstellen. Maar ik doel hier op uren die ik er zelf insteek. Ik ben zzp-er (eenmanszaak) en daar zijn dus niet direct kosten aan verbonden.

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, birdofashes zei:

Voor kosten kan ik me dat voorstellen. Maar ik doel hier op uren die ik er zelf insteek. Ik ben zzp-er (eenmanszaak) en daar zijn dus niet direct kosten aan verbonden.

Arbeidsuren van de ZZP’er, anders dan van personeel, zijn geen kosten.

Nu kunnen weinigen van de wind leven, dus de “kosten” van levensonderhoud, op basis van gewerkte uren,  zijn privé-opnamen, die je ook als zodanig in de boekhouding opneemt.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.