Ik volg al een hele tijd dit forum, maar heb me zojuist ook als lid geregistreerd.
Mijn vraag is wat jullie van de volgende uitdaging vinden en wie er mee willen doen.
De uitdaging is om met meerdere mensen een compleet virtueel bedrijf op te zetten.
Klinkt wat vaag, maar ik zal hieronder puntsgewijs enkele issues aangeven met daarbij mijn eigen idee hierover. Uiteindelijk zal er op een nog nader te bepalen wijze een gezamenlijk uit te voeren idee moeten ontstaan.
Dienst van het bedrijf
Kan een bestaand idee zijn of een nieuw idee. We kunnen bijvoorbeeld via stemming tot het beste idee komen. Bemiddeling/informatie via internet komt denk ik het dichtst bij de doelstelling.
Financiering/boekhouding
Geen kosten. Alles moet worden gesponsord. Ondernemers die meewerken krijgen bijvoorbeeld een banner op de website.
Opbrengsten moeten uiteindelijk ten goede komen aan de mensen die hebben meegewerkt.
Internetbankieren.
Boekhouding gebeurt online.
Oprichting/levensduur bedrijf
Ik heb nog geen ondernemingsvorm voor ogen.
Misschien zullen een of meerdere mensen als trekker moeten fungeren.
Communicatie
In ieder geval een website. Wellicht met een koppeling naar het forum van higherlevel.
Het project kan waarschijnlijk veel free publicity krijgen.
Informatie/kennis/voordeel voor ondernemers
Het bedrijf is zo transparant mogelijk. Andere ondernemers kunnen zo kennis opdoen. Er kan bijvoorbeeld (financiële) info over het bedrijf en de werkwijze op de website staan.
Werkwijze
Alles volledig geautomatiseerd en zoveel mogelijk via internet. Geen gebruik van papier.
Personeel
Geen personeel in dienst. Werkzaamheden worden gedaan zonder betaling, maar er moet wel een ander beloningsysteem komen.
Geen fysieke werkplekken.
Gebruik maken van gratis communicatie. Bijvoorbeeld skype, chat, forum en e-mail.
De volgende disciplines zullen volgens mij in ieder geval aanwezig moeten zijn:
Websitehost
Websitebouwer
Websitebeheerder
Grafisch vormgever
Administrateur
Medewerker Communicatie
Medewerker Sponsoring
Medewerker Juridische zaken
Medewerker Algemene Zaken
En dan ben ik er vast nog wel een paar vergeten.
Tot zover mijn ideeën bij enkele issues. Andere ideeën zijn uiteraard van harte welkom.
Ik ben zelf financieel expert, dus die kant van de zaak wil ik wel op me nemen.
Ik besef dat het een hele uitdaging wordt en er nog een hoop hobbels te nemen zijn, maar ik ben heel benieuwd hoe jullie hier over denken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
VibeWim
VibeWim
Hallo Higherlevels,
Ik volg al een hele tijd dit forum, maar heb me zojuist ook als lid geregistreerd.
Mijn vraag is wat jullie van de volgende uitdaging vinden en wie er mee willen doen.
De uitdaging is om met meerdere mensen een compleet virtueel bedrijf op te zetten.
Klinkt wat vaag, maar ik zal hieronder puntsgewijs enkele issues aangeven met daarbij mijn eigen idee hierover. Uiteindelijk zal er op een nog nader te bepalen wijze een gezamenlijk uit te voeren idee moeten ontstaan.
Dienst van het bedrijf
Kan een bestaand idee zijn of een nieuw idee. We kunnen bijvoorbeeld via stemming tot het beste idee komen. Bemiddeling/informatie via internet komt denk ik het dichtst bij de doelstelling.
Financiering/boekhouding
Geen kosten. Alles moet worden gesponsord. Ondernemers die meewerken krijgen bijvoorbeeld een banner op de website.
Opbrengsten moeten uiteindelijk ten goede komen aan de mensen die hebben meegewerkt.
Internetbankieren.
Boekhouding gebeurt online.
Oprichting/levensduur bedrijf
Ik heb nog geen ondernemingsvorm voor ogen.
Misschien zullen een of meerdere mensen als trekker moeten fungeren.
Communicatie
In ieder geval een website. Wellicht met een koppeling naar het forum van higherlevel.
Het project kan waarschijnlijk veel free publicity krijgen.
Informatie/kennis/voordeel voor ondernemers
Het bedrijf is zo transparant mogelijk. Andere ondernemers kunnen zo kennis opdoen. Er kan bijvoorbeeld (financiële) info over het bedrijf en de werkwijze op de website staan.
Werkwijze
Alles volledig geautomatiseerd en zoveel mogelijk via internet. Geen gebruik van papier.
Personeel
Geen personeel in dienst. Werkzaamheden worden gedaan zonder betaling, maar er moet wel een ander beloningsysteem komen.
Geen fysieke werkplekken.
Gebruik maken van gratis communicatie. Bijvoorbeeld skype, chat, forum en e-mail.
De volgende disciplines zullen volgens mij in ieder geval aanwezig moeten zijn:
Websitehost
Websitebouwer
Websitebeheerder
Grafisch vormgever
Administrateur
Medewerker Communicatie
Medewerker Sponsoring
Medewerker Juridische zaken
Medewerker Algemene Zaken
En dan ben ik er vast nog wel een paar vergeten.
Tot zover mijn ideeën bij enkele issues. Andere ideeën zijn uiteraard van harte welkom.
Ik ben zelf financieel expert, dus die kant van de zaak wil ik wel op me nemen.
Ik besef dat het een hele uitdaging wordt en er nog een hoop hobbels te nemen zijn, maar ik ben heel benieuwd hoe jullie hier over denken.
Groet
Wim
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7555-virtueel-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag